A királykategória csapatai érthető módon elkezdtek zúgolódni, miután kiderült, az FIA a Ferrari motorjainak tavalyi vizsgálata után egy „bizalmas megállapodást” kötött az olasz istállóval.
A szövetség ennél többet nem árult el, csupán annyit közölt később, nem voltak teljesen biztosak abban, hogy a Ferrari nem trükközött V6-os erőforrásával, bizonyítékokkal azonban nem tudtak előállni. Emiatt pedig – a szabályokat maradéktalanul betartva – egy bizalmas egyezséget kötöttek a Scuderiával.
Ezt követően 7 rivális csapat fordult levélben a szövetséghez, melyben az ügy mihamarabbi tisztázását kérték.
Sajtóhírek szerint viszont a Mercedes kihátrált ebből a szövetségből, miután a Daimler elnöke, Ola Källenius telefonon beszélt a Ferrari elnökével, John Elkannal.
„A Mercedes rövid időn belül kihátrált” – erősítette meg a híreket az Auto Motor und Sport című német lapnak Dr. Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója.
A Red Bull viszont nem adja fel, mindent megtesz az ügy tisztázása érdekében.
„Nagyon pállott utóíze van ennek az egész ügynek…” – mondta Christian Horner csapatfőnök.
„Számunkra ez rengeteg pénzről szól. 20 millió dollár a különbség aközött, hogy a 2. vagy 3. helyen végzünk-e a konstruktőri bajnokságban, és bónuszfizetés is jár az alkalmazottainknak. Szóval nem hagyhatjuk ennyiben.”