Kitálal a Ferrari kirúgott motorfőnöke

Élesen bírálta a Ferrari csapatát a maranellói gárda nemrégiben menesztett motorfőnöke, Luca Marmorini.


Élesen bírálta a Ferrari csapatát a maranellói gárda nemrégiben menesztett motorfőnöke, Luca Marmorini.

A neves szakember több mint két évtizede dolgozott már a Forma-1-ben, amikor a Ferrari áprilisban kinevezett csapatfőnöke, Marco Mattiacci néhány hete megvált tőle.

Mindez azt sejteti, a Ferrarinál igencsak elégedetlenek voltak a motorrészleg munkájával, nyilvánvaló ugyanis, hogy az olaszok idei V6-os erőforrása jócskán elmarad a Mercedesétől.

„Sajnos vannak emberek Maranellóban, akik szeretnek vádaskodni, holott inkább csendben kellene maradniuk. Úgyhogy most én is kinyitom a számat, hogy reagáljak a rengeteg provokációra” – fogalmazott Marmorini.

„Elfogadok minden kritikát, de ne mondja nekem senki, hogy Maranellóban olyan szakemberek dolgoznak, akik nem ismerik a turbókat, illetve a hibrid rendszereket. Nézzük a tényeket: a kollégáimmal kisebb motort építettünk, mint a Mercedes és a Renault, pusztán azért, mert Mr. Nikolas Tombazis, az autó projektmenedzsere ezt kérte.”

„Egy nagyon kompakt egységet akart kisebb hűtőkkel, mondván, hogy a kisebb motorerőt majd kompenzálják az aerodinamikai megoldásokkal, és így előnybe kerülhetünk a Mercedesszel és a Renault-val szemben.”

„Pontosan így is történt, kivéve azt, hogy a kisebb motorerőt kompenzáló aerodinamika nem volt a helyén.”

Marmonini hozzátette, nem vádolja Mattiaccit, noha azt azért hozzátette, nem sokat találkozott a Ferrari csapatfőnökével.

„Három hónap alatt kétszer találkoztunk: először üdvözölt, másodszor pedig átadta azt a levelet, ami megerősítette a vállalattól való távozásom. Nézzék, én nem akarok vádolni senkit! Ezt őszintén mondom. De a Ferrari tapasztalatlan szakemberekre bízza a versenyrészleg vezetését, akik vakon megbíznak olyan emberekben, akik még semmit sem mutattak fel.”

Az olasz szakember nem titkoltak Pat Fry-ra és James Allisonra utalt, majd reagált azokra a pletykákra is, melyek szerint a jövőben a Renault-nál folytatja.

„Nem igaz, hogy aláírtam a Renault-val. A Forma-1-ben érvényben lévő motorbefagyasztás nem igazán tetszik, de őszintén szólva a versenyeknek megvan a varázsuk, és egy hónap múlva talán meggondolom magam.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS