A királykategória mezőnye ezen a hétvégén Azerbajdzsánban vendégeskedik, a csapatok azonban természetesen már jó ideje tudják, hogy milyen abroncsokkal kell megbirkózniuk a bakui hétvégén. A Pirelli pedig a minap közölte azt is, a május végén esedékes Monacói Nagydíjon, illetve az azt követő, barcelonai fordulón mely keverékeket használhatják majd a csapatok.
Monte-Carlóban a mezőny a három leglágyabb keverékkel, a C3-assal, a C4-essel és a C5-össel dolgozhat majd, míg a június első hétvégéjén tartandó Spanyol Nagydíjra a C1-es, C2-es és C3-as vegyületeket viszi magával a gyártó.
Monacóban az abroncsokat nem éri olyan nagy terhelés, sőt, mivel az év nagy részében a közúti forgalom használja az aszfaltcsíkot, nincs is megfelelően felgumizva, ezért fontos, hogy a pilóták megfelelő tapadással rendelkezzenek.
Barcelonában viszont egészen más a helyzet, a katalán ring az abroncsok szempontjából igencsak igényes, ráadásul az idei évre módosítottak a pálya vonalvezetésén, az utolsó sikánt eltávolították, így az utolsó szektorban nagyobb oldalirányú terhelés éri a gumikat. A gumihőmérséklet is komoly tényező a degradáció szempontjából, így a Pirelli szerint abszolút indokolt a keményebb keverékek használata.
Tavaly egyébként Barcelonában ugyanezeket a jelölésű abroncsokat használták a versenyzők, a C1-es keverék azonban 2023-ra teljesen megújult, idén pedig már a C0-s vegyület számít a legkeményebb vegyületnek a Forma-1-ben.