Az FIA felszólította a Red Bull Racing vezetését, hogy juttassanak el hozzájuk egy technikai jelentést, amelyben kifejtik és elmagyarázzák, miért ne zárják ki őket a Maláj Nagydíjról biztonsági okok miatt, miután Coulthard csúnyán összetörte autóját a reggeli edzésen.
Az FIA felszólította a Red Bull Racing vezetését, hogy juttassanak el hozzájuk egy technikai jelentést, amelyben kifejtik és elmagyarázzák, miért ne zárják ki őket a Maláj Nagydíjról biztonsági okok miatt, miután Coulthard csúnyán összetörte autóját a reggeli edzésen.
A csapat vezetője, Christian Horner, technológiai vezetője, Adrian Newey, és menedzsere, Jonathan Wheatley a második edzés vége után azonnal felkereste a sportfelügyelőket, hogy magyarázatot adjanak David Coulthard délelőtti balesetére.
A skót versenyző szemre igen látványosat bukott, mikor a tizenhármas kanyarban kicsúszott a ma reggeli edzésen.
Az autó első felfüggesztése (mintha porcelánból lett volna) kettétörött, ahogy nekicsapódott a kerékvetőnek, majd a Red Bull a külső íven a kavicságyban rekedt.
Coulthard szintén a felfüggesztés eltörése miatt esett ki a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, miután összeütközött Felipe Massa Ferrarijával, így többen megkérdőjelezték az RB4-es modell szilárdságát, és ütésállóságát.
A megbeszélés után a sportfelügyelők arra kérték a vezetőséget, hogy juttassanak el hozzájuk egy teljes technikai jelentést, amiben meggyőzik őket arról, hogy teljesen biztonságos az autó.
A sportszabályzat egyértelműen kimondja, hogy a stewardok minden gondolkodás nélkül kizárhatják a konstrukciós hiba miatt veszélyesnek minősített versenyautókat.
A csapat vezetője, Christian Horner az első megbeszélés után elmondta, nem gondolja, hogy bármiféle biztonsági kérdés felmerülhet az RB4-es modell designjával kapcsolatban.
“Több mint 10 000 kilométert teszteltünk ugyanezzel a felfüggesztéssel. Éppen ezért egyáltalán nem aggódunk, ugyanis biztosak vagyunk abban, hogy autóink teljesen biztonságosak” – mondta a szakember.