Pályázatot ír ki egy független és költséghatékony motor kifejlesztésére a Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
Pályázatot ír ki egy független és költséghatékony motor kifejlesztésére a Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
Mindezt a királykategória kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone árulta el Austinban. Az üzletember elmondása szerint azt szeretnék, ha 2017-től egy újabb motorgyártóval gazdagodna az F1-es mezőny.
Ecclestone már a kezdetek óta ellenzője a jelenlegi V6-os erőforrásoknak, ráadásul az elmúlt két évben kiderült, azok jóval többe kerülnek, mint azt korábban prognosztizálták – évi mintegy 15-20 millió fontba csapatonként, szemben a V8-as éra szezononkénti 7 millió fontos költségével.
„Az FIA hétfőn vagy kedden ki fog adni egy közleményt. A motorok vélhetően jóval erősebbek lesznek, és több üzemanyagot is használnak majd” – mondta Ecclestone.
„Ez pedig azt jelenti, hogy lesznek szabályváltozások, melyeket egyébként is előjeleztek már 2017-re, szóval nincs semmi új ebben.”
Arra a kérdésre, hogy ezzel a lépéssel a többi gyártót próbálják-e rákényszeríteni arra, hogy olcsóbbá tegyék erőforrásaikat, az üzletember így felelt: „Nem igazán. Egyszerű: ha ezt nem tesszük meg, feltehetően elveszítünk néhány csapatot.”
„Nem ahhoz van köze ennek, hogy egyesek mennyit költenek. Ezt nem tudjuk kontrollálni, és nem is akarjuk. Annyit költenek, amennyit akarnak. De ami bevezetésre kerül, az sokkal olcsóbb lesz a jelenlegieknél.”
Ecclestone elárulta, „van néhány érdekes jelentkező” a feladatra, és köztük van a Cosworth is. Arra a kérdésre, hogy véleménye szerint a Forma-1 jelenlegi motorgyártói elégedetlenek lesznek-e annak fényében, hogy mennyi pénzt áldoztak a V6-os erőforrásokra, Ecclestone így felelt: „Azt a pénzt, amit elköltöttek, azt a kutatást, amit erre áldoztak, azt az utcai autóikért tették.”
A Forma-1 teljhatalmú ura nem gondolja úgy, hogy egy független motor bevezetésével kétpólusúvá válik a királykategória.
„Volt már olyan, hogy egyesek turbómotort, mások pedig szívómotort használtak. Az sem volt kétpólusú rendszer. Bárhogy is alakul, én azt gondolom, hogy ők továbbra is használják majd a saját motorjukat, míg mások a másik motort mellett döntenek.”