Friss hírek

Komoly egészségkárosodást okozhatnak az idei F1-es autók

A Ferrari versenyzője, Carlos Sainz szerint nagyon komolyan foglalkozni kell a versenyzők egészségével, hosszú távon ugyanis komoly problémákat okozhat a pilótának az idei versenyautók túlzott pattogása. A jelenség egyes csapatokat jobban érint, Sainz szerint pedig megoldást kell találni.

A Forma-1-es Emilia Romagna Nagydíjon az F1Világnak nyilatkozva már George Russell is felemelte a hangját a témában, az ő csapatát, a Mercedest ugyanis nagyon durván érinti a „delfinezés” problémája, ami saját bevallása szerint komoly hátfájdalmakat okoz számára is.

„Ez a legextrémebb, amivel valaha tapasztaltam, nagyon remélem, hogy sikerül rá megoldást találnunk” – mondta a brit versenyző lapunk kérdésére Imolában, hozzátéve: a „delfinezés” véleménye szerint biztonsági kérdéseket is felvet.

Hirdetés
 

„Remélem, hogy minden csapat, mely küszködik ezzel a pattogással, megoldást talál, mert a versenyzők szempontjából nem fenntartható. Ez volt az első hétvége, hogy nagyon szenvedtem a hátammal, és már-már mellkasi fájdalmaim is voltak a „delfinezés” mértéke miatt. De egyszerűen erre van szükség ahhoz, hogy a lehető legjobb köridőt hozzuk ki az autóból.”

Most a Ferrari pilótája, Carlos Sainz volt az, aki szót emelt: szerinte az F1-es versenyzők hosszú távon komoly egészségkárosodást szenvedhetnek a jelenlegi versenyautók miatt, így mindenképpen foglalkozni kell a témával.

„Szerintem nagy kihívás lesz ez. Már a miami kerékvetők is nagyon agresszívnek tűntek ezekben az autókban. És volt néhány bukkanó Imolában is, ami elég durva volt az ember testének” – mondta a spanyol pilóta. „Monacón túl is el kell gondolkodnunk nekünk, versenyzőknek, illetve az F1-nek arról, hogy milyen hát- és egyészségügyi problémákkal kell fizetnünk karrierünk során az efféle autófilozófiáért. Szerintem ki kell nyitnunk ezt a vitát.”

„Azt gondolom, a szabályok nagyszerűek. Pontosan azt nyújtják, amire szükség van a versenyzés szempontjából. De tényleg ennyire meg kell terhelnünk a nyakunkat és a hátunkat az ilyen autótömegek miatt? Számomra inkább filozófiai kérdés ez, amit felteszek az F1-nek és mindenkinek, hogy gondoljuk át, milyen árat kell fizetnünk pályafutásunk során az egészségünk szempontjából. Monaco kemény lesz, de én a hosszabb távú problémákról beszélek.”

„Nem kaptam szakértői tanácsot. A szokásos ellenőrzéseket végeztem el a hátamon, illetve a nyakam merevségét illetően, és látom, hogy idén mindenhol feszesebb vagyok. Már most érzem. Nincs szükségem szakértő tanácsára ahhoz, hogy tudjam, hogy 10 év így nagyon kemény lesz, és dolgozni kell majd a mobilitáson és a rugalmasságon. Foglalkoznom kell az egészségemmel, a testemmel.”

Sainz azt mondja, nehéz téma ez, amit a versenyzők nem szívesen hoznak fel egymás között.

„Ez talán egy olyan kérdés, amiről szerintem versenyzőként nem szeretünk sokat beszélni, mert nem akarjuk, hogy gyengének tűnjünk. Én is erős és fitt vagyok, az egyik legfittebb pilótának tartom magam, és egyáltalán nem küszködtem az F1-es versenyeken. De ez egy hosszú távú probléma, és mindannyiunk javát szolgálná, ha beszélnénk róla, és megnéznénk, milyen lehetőségek vannak.”

Arra a kérdésre, hogy az FIA-nak is bele kellene-e folynia ebbe, Sainz így felelt: „El fogunk jutni arra a pontra, amikor döntünk bizonyos irányokról, és akkor már az FIA is érintett lesz. Meglátjuk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!