Friss hírek

Komoly fejlesztések jönnek az AlphaTauri F1-es csapatánál

Komoly fejlesztésekkel készül a jövő hétvégi Francia Nagydíjra az AlphaTauri Forma-1-es csapata. Az olasz kiscsapat mindent megtesz azért, hogy megoldja azokat a gyengeségeket, melyeket az elmúlt időszakban sikerült beazonosítania.

A faenzai istálló egyértelműen területet veszített közvetlen riválisaival szemben a legutóbbi versenyeken: a csapat utoljára az Azeri Nagydíjon tudott pontot szerezni Pierre Gasly 5. helye révén, azóta azonban nem igen találja a ritmust.

A múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon Pierre Gasly a 15., Yuki Tsunoda pedig a 16. helyen ért célba – előbbi versenyző pedig nemrég egy interjúban azt mondta, nagyon szükségük van már a fejlesztésekre, a mostani helyzet ugyanis tarthatatlan.

Hirdetés
 

Az AlphaTauri technikai igazgatója, Jody Egginton elárulta, gőzerővel dolgoznak a színfalak mögött, Le Castellet-ben pedig számos újítás felkerül majd a csapat autóira.

„Világosan látjuk, hogy mi az, amit meg kell oldanunk” – mondta a szakember. „És egy meglehetően nagy fejlesztési csomag érkezik Franciaországban, a karosszéria és a padlólemez is változik. A cél az, hogy megoldjuk azokat a gyengeségeket, amiket sikerült azonosítanunk.”

„Más ritmusban vagyunk sok csapathoz képest, de ha ezek a fejlesztéske a várakozások szerint működnek, akkor egy olyan autó állhat a rendelkezésünkre, melyet egy kicsit könnyebb lesz beállítani, és könnyebb lesz vele boldogulni. Ez egy aerodinamikai újítás, és jelen pillanatban itt van a fő verseny.”

Egginton beszélt arról is, szerencséjükre az ő figyelmüket nem vonta el az, hogy a legtöbb csapatot sújtó delfinezés problémájának megoldásán dolgozzon.

„Nem minket érintett leginkább a delfinezés. Az év korai szakaszában tanultunk néhány dolgot a padlólemezről. És erre gyorsan tudtunk reagálni, néhány kisebb fejlesztés felkerült az autóra, majd Imolában jött egy komolyabb csomag. Most úgy gondoljuk, az autó meglehetősen jól viselkedik. És nem minket érint a legrosszabbul ez a dolog.”

„Szóval most ott tartunk, ’rendben, szeretnénk teljesítményt nyerni az aerodinamika terén, de mely területeket célozzuk meg konkrétan?’”

A csapat versenyzője, Pierre Gasly úgy fogalmazott, a legtöbb problémát az okozza, hogy nincs elég leszorítóerejük a gyors kanyarokban.

„Láttuk ezt az edzéseken, és láttuk már Silverstone-ban is” – mondta. „Egyszerűen küszködünk, és nem volt semmi újítás az elmúlt pár hónapban. Úgy gondolom, jelenleg hiányzik a leszorítóerő a gyors kanyarokban, és túl sok időt bukunk legfőbb ellenfeleinkhez képest.”

„Szóval több leszorítóerőre van szükség Aztán meg kell próbálnunk jobban működtetni az autó elején, hogy jobbak legyünk a kanyarcsúcspontoknál. Yukival [Tsunoda] eléggé hasonlóak a visszajelzéseink, ami pozitívum. Azt gondolom, az első fejlesztésekkel az új szabályokra, illetve az akkori delfinezésre reagáltunk, most viszont már pusztán a teljesítmény kell, hogy vezéreljen bennünket.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!