A Forma-1 csapatait szinte kivétel nélkül hátráltatta a jelenség, mely akkor jelentkezik, amikor a versenyautó elér egy bizonyos sebességet az egyenesekben. Az okozza, hogy az egyenesekben a versenyautó padlólemeze az aszfalthoz ér, elzárva a levegő útját, és lényegében megszüntetve a szívóhatást. Amint ez megtörténik, az autó hirtelen elveszíti a leszorítóerőt, és rövid időre megemelkedik, mielőtt ismét az aszfalthoz szívják a légáramlatok.
A Mercedes már a barcelonai teszten is próbált átmeneti megoldást találni a problémára: távtartókat helyeztek el a padlólemezen, hogy jobban tudják kezelni a hajlékonyságot nagy tempónál.
Hosszú távon viszont hatékonyabb megoldás kell, ezért a csapatra rengeteg munka vár, azt pedig már most tudni lehet, hogy a bahreini tesztre már egy jelentős aerodinamikai fejlesztési csomaggal érkezik a Mercedes.
George Russell azt mondja, meggyőződése, hogy az összes istálló rengeteg újítást bevet az év során, a bajnokságról pedig az dönthet, hogy ki nyeri meg ezt a rendkívül agresszív fejlesztési versenyt.
„Óriási mértékben változtak a szabályok. Úgy érkeztünk meg Barcelonába, hogy a lehető legjobban próbáltuk megbecsülni, hogyan is kell eltalálnunk az autót. De nyilván rengeteg dolog teljesen más volt a pályán, mint amire egyesek talán számítottak. Szóval meg kell próbálnunk optimalizálnunk a helyzetet” – mondta a brit pilóta.
„Azt gondolom, lesz pár változtatás Bahreinre, illetve a szezon során is. Meggyőződésem, hogy a fejlesztési görbe nagyon meredek lesz mindenkinél. Bárki is kerekedik felül ezen a leghamarabb és leghatékonyabban, az lesz az élen a szezon végén.”
Bár a Mercedes a pénteki zárónapon az első két helyen zárt pilótáival, Russell azt mondja, a köridők még semmit sem jelentettek Barcelonában, a „delfinezés” problémája pedig szinte mindenkit érintett.
„Hihetetlenül érdekfeszítő volt, és mindannyiunk esetében sok váratlan probléma merült fel, ami eléggé szembetűnő volt. Néhány csapat egészen jól kontroll alatt tartotta, voltak viszont olyanok, akik egyértelműen nem. Ami a köridőket illeti, kétlem, hogy azok reprezentatívak.”
„Mi nyilván a leglágyabb keveréket használtuk, és a C5-ös igazán erős ezen a pályán. Bár az élen végeztünk, nem tulajdonítanék komoly jelentőséget neki. Azt gondolom, a Ferrari és a McLaren hihetetlenül erős volt. És szerintem nekünk is fejlődnünk kell még, mivel nem voltunk annyira elégedettek az autó egyensúlyával, és voltak korlátozó tényezők. De ezek még csak tesztek. Azért vagyunk itt, hogy tanuljunk. És szerintem remek kísérleteket végeztünk el a hét folyamán, és remek irányjelzőket kaptunk arra vonatkozóan, hogy milyen irányba kell elindulnunk.”