Ross Brawn bevallotta, csapatának nem lesz könnyű dolga, ha be akarja építeni a kinetikus energiatároló rendszert autójába, ugyanis az eszköz felboríthatja az autó amúgy kiválóan beállított súlyeloszlását.
Ross Brawn bevallotta, csapatának nem lesz könnyű dolga, ha be akarja építeni a kinetikus energiatároló rendszert autójába, ugyanis az eszköz felboríthatja az autó amúgy kiválóan beállított súlyeloszlását.
A brackley-i bázisú alakulat fantasztikusan kezdte az idei évet, az első öt versenyből négyet megnyert, ám a Red Bull Racing egyre nagyobb nyomás alatt tarja, nem is beszélve arról, hogy a többiek is zárkóznak fel az új fejlesztéseknek köszönhetően.
Bár egyelőre csak a McLaren és a Ferrari használja rendszeresen a hibrid rendszert (KERS), a Brawn GP is gondolkodik az eszköz bevetésén, mert annak hiánya sebezhetővé teszi őket a rajtoknál.
Brawn elmondta, hogy motorszállítójuk, a Mercedes-Benz rendelkezésükre bocsátja saját fejlesztésű rendszerét, azonban nem lesz egyszerű feladat úgy beépíteni az eszközt, hogy közbe ne sérüljön az autó súlyeloszlása.
“A Mercedes rendelkezésünkre bocsátotta (a rendszerét)” – nyilatkozta Brawn a riportereknek még Barcelonában. “Meg kell találnunk a módját annak, hogy miként tudjuk úgy beépíteni, hogy az ne legyen negatív hatással az autó kezelhetőségére, mert az autó nem a rendszerükre lett tervezve.”
“A legnagyobb probléma a súllyal van. Bár a rendszerük nagyon könnyű, nem volt elég helyünk ahhoz, hogy betegyük az autóba, és megfelelő súlyú ballasztot helyezzünk el a helyes súlyeloszlás elérése érdekében.”
Megbízható források szerint a Mercedes rendszere a legkönnyebb a mezőnyben, és az eddig látottak alapján a legmegbízhatóbb is, hiszen eddig egyik pilótájuknak sem voltak problémái vele, miközben a riválisok folyamatosan szenvedtek, aminek az lett az eredménye, hogy rajtuk kívül jelenleg csak a Ferrari használja.