A Ferrari nehezen kezdte a 2019-es szezont, autója ugyanis a várakozásokkal ellentétben közel sem volt olyan versenyképes, mint a Mercedesé. Ennek eredményeképp a Scuderia egy versenyt sem nyert meg, miközben az ezüstnyilak az eddigi összes futamon győzedelmeskedtek.
Kanadában pedig jól állt a Ferrari zászlója: Sebastian Vettel a pole pozícióból rajtolva elsőként szelte át a célvonalat, a győzelem mégsem az övé, hanem Lewis Hamiltoné lett egy 5 másodperces időbüntetést követően.
Bár karakterisztikáját tekintve a Francia Nagydíjnak otthont adó Paul Ricard versenypálya nagyban eltér a montrealitól, a Ferrarinál magabiztosak, ugyanis több újítással is készülnek a hétvégére, köztük egy vadonatúj első szárnnyal.
Ami viszont még ennél is fontosabb: úgy tudni, a Ferrari mérnökeinek sikerült megoldaniuk egy olyan problémát, mely már az év eleje óta hátráltatta a csapatot. A hírek szerint a maranellóiak sokat küszködtek azzal, hogy a szélcsatornában, illetve a szimulációk alapján látottak köszönő viszonyban sem voltak a pályán tapasztaltakkal.
A Motorsport.com című szaklap olasz kiadása szerint a Ferrari szakemberei rengeteg munkát fektettek abba, hogy megértsék és megoldják a korrelációs problémákat, és abban bíznak, a hétvégi Francia Nagydíj egy nagyon fontos lépés lesz a csapat idei szereplése szempontjából.
Bár a franciaországi versenypálya inkább hasonlít a barcelonai aszfaltcsíkhoz – ahol a Scuderia sokat küszködött –, mint a kanadai pályához, a Ferrari mérnökei nagyon optimisták, reményeik szerint sokkal közelebb tudnak majd kerülni a Mercedeshez az előttünk álló hétvégén.