Kompenzációt vár a Ferrari, Vasseur szerint több okból is beszélni kell a Sainz-balesetről - F1VILÁG.HU

Kompenzációt vár a Ferrari, Vasseur szerint több okból is beszélni kell a Sainz-balesetről

HIRDETÉS
A színfalak mögött folytat majd egyeztetéseket a Ferrari Forma-1-es csapata a Las Vegas-i Nagydíj szervezőivel, hogy kompenzációt kapjanak a balesetért, amit Carlos Sainz szenvedett el a nyitóedzésen.
FERRARI F1 GP LAS VEGAS GIOVEDI 16/11/2023 @Scuderia Ferrari Press Office Carlos Sainz damaged Ferrari
HIRDETÉS

A Ferrari spanyol pilótája az első tréning 9. percében egy fellazult csatornafedélre hajtott rá óriási tempónál: Sainz szerencsére nem sérült meg a balesetben, autója azonban rendkívül komoly károkat szenvedett, hiszen megsérült a kasztni, a túlélőcella, a motor és a váltó is. Miután a rutinos versenyző autójában az akkumulátort is ki kellett cserélni, Sainz 10 rajthelyes büntetést kapott a versenyre, amit végül csak a 6. helyen fejezett be.

A 2017-es Maláj Nagydíjon történt hasonló esett: ott Romain Grosjean, a Haas versenyzője hajtott rá egy fellazult csatornafedélre, akkor az amerikai istálló megegyezett az anyagi kompenzációról a szepangi szervezőkkel. A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur megerősítette, ők is egyeztetésbe kezdenek majd a Las Vegas-i verseny illetékeseivel a kérdésben, neki azonban közvetlenül a Liberty Mediával, illetve az F1-gyel kell majd tárgyalnia, hiszen ők voltak a hétvége promóterei.

„Ez egy privát egyeztetés lesz, amit lefolytatok az illetékesekkel” — mondta a francia szakember. „Nincs előirányzat a költségvetésre, vagy a költségplafonra vonatkozóan, hogy kivegyék belőle a baleseteket. Természetesen rengeteg extra költségünk van. Megsérült a túlélőcella, a váltó, az akkumulátor — a motornak annyi…”

„Rengeteg következménnyel járt ez pénzügyi és sportszakmai oldalról is, és még a tartalékalkatrészek terén is, a költségvetést illetően pedig kétségkívül nem egy egyszerű dolog.”

Vasseur elárulta, fel fogja vetni azt, hogy a jövőben a hasonló káresemények ne számítsanak bele a költségplafonba: Lesznek egyeztetések. A döntés viszont már más dolog.”

A Ferrari-főnök egyébiránt arról is említést tett, a sportbírók a baleset előtt már észlelték a fellazult csatornafedelet, ezért lengettek sárga zászlókat, a piros zászlókat azonban csak egy perccel később mutatták be.

Kattints és kövess minket az Instagramon is!

„A baleset körülményeiről is lesznek majd egyeztetések. Mert nem csupán arról van szó, hogy feljött az a csatornafedél, hanem szerintem arról is, hogy eltelt 1 perc a sárga zászló és a piros zászló között” — magyarázta Vasseur. „Amikor tehát bemutatták a sárga zászlókat, láttak valamit a pályán. És 1 percbe telt nekik, mire meglengették a pirosat. Szerintem ez túl sok.”

„A fő kérdés számomra ebben az ügyben az, hogy amikor először meglengetik a sárga zászlót, az azt jelenti, hogy valamit láttak — mert nem előérzet miatt tették. Az történt, hogy a srác, aki meglengette a sárgát, a jelzés pedig megjelent az én kijelzőmön is, ami a versenyirányítástól érkező információkat mutatja, látott valamit, de nekik beletelt 1 percre, mire belengették a piros zászlót — miközben ott volt az egyenesben egy fémdarab, ahol a versenyzők 340 km/órával haladnak.”

A piros zászlók meglengetése után egyébként Esteban Ocon is ráhajtott a fellazult csatornafedélre, az ő autója is súlyosan megsérült. Vasseur elárulta, a csapatok nem kaptak azonnali tájékoztatást arról, hogy van valami a pályán.

„Nem, egyáltalán nem beszéltek. Nem tudtuk, mi az oka a sárga zászlónak.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!