Friss hírek

Kovalainen győzött, Massa elfüstölt a Hungaroringen

Heikki Kovalainen megszerezte pályafutása első győzelmét a Magyar Nagydíjon, ahol három körrel a leintés előtt még Massa vezetett. A Ferrari motor azonban megadta magát, így a brazil kiállni kényszerült. Timo Glock a második, míg Raikkönen a harmadik lett.

Heikki Kovalainen megszerezte pályafutása első győzelmét a Magyar Nagydíjon, ahol három körrel a leintés előtt még Massa vezetett. A Ferrari motor azonban megadta magát, így a brazil kiállni kényszerült. Timo Glock a második, míg Raikkönen a harmadik lett.

Heikki Kovalainen élete első futamgyőzelmét aratta a hétvégi Magyar Nagydíjon, miután a mindvégig domináló Felipe Massa motorja három körrel a leintés előtt felrobbant, és Lewis Hamilton egy defekt miatt visszacsúszott a mezőnyben.

A második helyen nagy meglepetésre, az egész hétvégén kiválóan teljesítő Timo Glock végzett, aki a futam utolsó köreiben vissza tudta verni a Ferrari finn világbajnoka, Kimi Raikkönen támadásait, aki végül visszavett a tempóból – talán a csapat kérésére a motorprobléma után – és beérte a harmadik hellyel.

Bár Hamilton dominált a hétvége korábbi részében, Massa már a rajtnál átvette a vezetést. A Ferrari brazilja zseniálisan startolt, könnyedén elment Kovalainen mellett és az első kanyarban megérkezett Hamilton mellé, majd a külső íven nagyot fékezve, rásodródva az ideális ívre, átvette a vezetést.

Massa azonnal meglógott az őt követőktől, és bár egy körrel előbb állt ki a boxba, mint Hamilton, első pozíciója egy pillanatig sem volt veszélyben. A McLaren brit versenyzője sok időt vesztett azzal, hogy Alonso és Raikkönen mögé érkezett vissza első kiállását követően.

Hamilton nagyon keményen hajtott, és a nagy terhelést nem bírták az abroncsok. A bajnokság éllovasa a 37. körben defektet kapott a pálya középső részén, így ki kellett állnia a boxba, ahol a csapat azonnal változtatott stratégiáján, és a futam végéig megtankolta.

A brit versenyző a tizedik helyen csatlakozott a többiekhez, így Massa hatalmas – majd’ egy teljes boxkiállásra elegendő – előnnyel vezetett Kovalainen előtt, és egészen az utolsó körökig úgy tűnt, hogy senki nem veheti el tőle megérdemelt győzelmét, mikor három körrel a vége előtt a célegyenesben felrobbant alatta a Ferrari motor.

A brazil versenyző csalódottan szállt ki autójából, és távozott a boxok irányába, mellyel Kovalainen megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét. Ő volt egyébként a századik pilóta, aki futamot tudott nyerni a királykategóriában.

Két héttel horrorisztikus balesete után, Timo Glock bizonyította, hogy a szabadedzéseken és az időmérőn mutatott teljesítménye nem a szerencsének volt köszönhető, hiszen már a rajtnál nyert egy pozíciót és a negyedik helyen autózott, majd egy körrel később állt ki tankolni, mint legtöbb riválisa.

Hamilton gumiproblémája után, Glock a harmadik helyre ugrott fel, majd hirtelen a második helyen találta magát, miután Massa motorja elfüstölt. A német pilótát keményen támadta Raikkönen, ám a finn nem tudott előzési pozícióba kerülni a Toyota versenyzőjével szemben, így be kellett érnie a harmadik hellyel.

A világbajnoki címvédő egyébként a verseny javarészében Fernando Alonso mögött szenvedett, aki már a rajt után, az első kanyarban elment mellette, mikor a finn Kubicával csatázott.

Raikkönen csak a kiállások második körét követően tudott elmenni Alonso mellett, és könnyen el is lépett a spanyoltól, de a végén már nem tudta befogni Glock-ot. Alonso a negyedik helyen végzett, a közben javító Hamilton előtt, akit Nelsinho Piquet követett a hatodik helyen a másik Renault-val.

A fiatal brazil egyébként nagyon keményen odatette magát a célegyenes végén, mikor a boxból kijövő Trullit nem hagyta érvényesülni. Piquet az első kanyarban maga mögé utasította a tapasztalt olaszt, aki így a hetedik helyen végzett.

Kubica mindössze egy pontot szerzett “hazai” közönsége előtt, miután relatíve korai első kiállása után visszacsúszott és nagy forgalomba ütközött. Csapattársa, Nick Heidfeld a tizenötödikről feljött a tizedik helyre, és beékelődött a Red Bull versenyzői közé, egy kiállásos stratégiájának köszönhetően.

A versenyen egyébként többeknek gondja akadt a tankolással. Nem egyszer fordult elő, hogy tűz ütötte fel a fejét. Sebastien Bourdais, Kazuki Nakajima, és Rubens Barrichello is sok időt veszített a boxban, mikor az üzemanyag-töltés közben meggyulladt az üzemanyag. Bourdais mindkét kiállása problémás volt.

Kovalainen győzelmével és a BMW gyengélkedésével a McLaren átvette a második helyet a BMW-től a konstruktőrök versenyében.

Magyar Nagydíj, verseny:

 1.  Kovalainen    McLaren-Mercedes      (B)  1h37:27.067
 2.  Glock         Toyota                (B)  +    11.061
 3.  Raikkonen     Ferrari               (B)  +    16.856
 4.  Alonso        Renault               (B)  +    21.614
 5.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)  +    23.048
 6.  Piquet        Renault               (B)  +    32.298
 7.  Trulli        Toyota                (B)  +    36.449
 8.  Kubica        BMW Sauber            (B)  +    48.321
 9.  Webber        Red Bull-Renault      (B)  +    58.834
10.  Heidfeld      BMW Sauber            (B)  +  1:07.709
11.  Coulthard     Red Bull-Renault      (B)  +  1:10.407
12.  Button        Honda                 (B)  +     1 kör
13.  Nakajima      Williams-Toyota       (B)  +     1 kör
14.  Rosberg       Williams-Toyota       (B)  +     1 kör
15.  Fisichella    Force India-Ferrari   (B)  +     1 kör
16.  Barrichello   Honda                 (B)  +     2 kör 
17.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari    (B)  +     3 kör
18.  Massa         Ferrari               (B)  +     3 kör

Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:21.195

Kiesők:

Sutil         Force India-Ferrari   (B)    63
Vettel        Toro Rosso-Ferrari    (B)    23

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!