Egy új rendszer bevezetését tervezik a következő idénytől a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) stewardjai, hogy a jövőben következetesebb döntéseket hozhassanak a vitás esetekkel kapcsolatban.
Egy új rendszer bevezetését tervezik a következő idénytől a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) stewardjai, hogy a jövőben következetesebb döntéseket hozhassanak a vitás esetekkel kapcsolatban.
A Motorsport Világtanács (WMSC) szerdán ülésezett Bécsben, a versenybírók pedig egyetértettek abban, hogy lenne hová fejlődni annak érdekében, hogy igazságos és következetes döntéseket hozzanak.
Az egyik ötlet az volt, hogy a versenybírók az évad során rendszeresen üljenek össze és elemezzék a korábbi eseteket.
„Sokat beszéltünk arról, hogyan lehetnénk következetesebbek” – mondta Garry Connelly, a stewardok elnöke.
„Úgy véljük, hogy több meeting és a korábbi esetek újranézése szükségszerű, hiszen így megérthetnénk, hogy a versenybírói bizottságok hogyan értékelnek egy bizonyos szituációt, főleg az olyan esetekben, amikor szubjektív szabályozásra van szükség – például veszélyes vezetés esetében.”
Connelly hozzátette, a német motorsport-szövetség (DMSB) által használt megoldás iránymutató lehet – ott ugyanis rendszeresen videókonferenciákat tartanak, és átbeszélik a korábbi döntéseket.
„A stewardok összejönnek, megnézik az incidenseket és megvitatják a döntéseket. Úgy gondoltuk, hogy ilyet jó lenne csinálni nekünk is 3-4 versenyenként.”
A szakember kitért a kanyarlevágásokra is, melyek idén többször vita alapjait szolgáltatták.
„Jelenleg 11-12 kanyar van az egész bajnokságban, ahol potenciál van a teljesen világos kanyarlevágásra. Vannak megoldások, melyeket alkalmazni lehet, például az, amit a monzai 1-es kanyarban csináltak – ha ott az ember levágja a kanyart, tovább tart csatlakozni, mint normálisan teljesíteni a pályát. Ez nagyban megkönnyíti a stewardok dolgát is.”
„A szabály kimondja, hogy a versenyző akkor csatlakozhat a pálya nyomvonalához a kanyarlevágás után, ha biztonságosan teszi azt, és nem szerez tartós előnyt. De a „tartós” szó ismét nagyon szubjektív.”
„500 métert jelent a következő kanyarig, a következő pár körben, vagy az egész versenyen? De ez a szubjektivitás eltűnne, ha a pályákon módosítanának, vagy úgy terveznék, hogy egy kanyarlevágás eleve hátrányt jelentene a versenyző számára.”