Friss hírek

Közel a háború vége a Forma-1-ben

Bár szerdán még úgy tűnt, ismét hadba indulnak a felek, csütörtökön már látszott, hogy csak némi szócsatára hívták egymást, és mindkét oldal azon van, hogy mielőbb pontot tegyen az ügy végére, és az új Concorde Egyezmény aláírásával, szent legyen a béke.

Bár szerdán még úgy tűnt, ismét hadba indulnak a felek, csütörtökön már látszott, hogy csak némi szócsatára hívták egymást, és mindkét oldal azon van, hogy mielőbb pontot tegyen az ügy végére, és az új Concorde Egyezmény aláírásával, szent legyen a béke.

Bár a csapatvezetők egyelőre még nem vetették el teljesen a rivális széria útjára indításának lehetőségét, egyértelműen mindenki azon van, hogy zárós határidőn belül véget vessen a hónapok óta húzódó vitának, és bebiztosítsa a sport hosszú távú jövőjét.

A csapatok azonban az FIA helyett a sport kereskedelmi jogainak többségi tulajdonosával, a CVC Capital vezetésével kezdtek el tárgyalni, miután rájöttek, hogy a kockázatkezelő cég illetékeseivel sokkal hatékonyabban tudnak együtt dolgozni, mint az FIA elnökével.

Hirdetés
 

Max Mosley ugyanis keménykedik. Két célja van, amiből úgy tűnik, nem enged: az egyik, hogy a csapatok írják alá az új Concorde Egyezményt, a másik pedig az, hogy egyezzenek meg arról, hogy két éven belül a 90-es évek eleji szintre szorítják vissza a költségeket. Ha ezek a feltételek teljesülnek, akkor Mosley minden bizonnyal tartani fogja magát korábbi ígéretéhez, és nem fog indulni az októberi elnökválasztáson.

A csapatok feltételei pedig hasonlók: aláíratni az FIA-val az új Concorde Egyezményt, és megbizonyosodni arról, hogy Mosley nem fog indulni az elnökválasztáson.

A két fél céljai pedig keresztezik egymásét, így minden jel arra utal, hogy napokon belül, de legkésőbb a jövő héten minden megoldódik, és szent lesz a béke az F1-ben.

Az újabb vitát egyébként az robbantotta ki, hogy Mosley – teljesen jogosan – engedélyt adott a három új nevezőnek, illetve a két FOTÁ-n kívüli csapatnak (Williams, Force India), hogy beleszóljanak a jövő évi szabályokba, miközben a FOTA csapatai csak megfigyelőként vehettek részt a szerdai ülésen, ugyanis érvényes nevezés híján, nincs szavazati joguk.

(Az FIA azzal magyarázta mindezt, hogy a FOTA csapatai fizikailag még nem adták be nevezésüket, jóllehet szóban már megegyeztek, és fel is kerültek a hivatalos jövő évi nevezési listára.)

Emiatt a FOTA csapatainak képviselői távoztak a Technikai Munkacsoport üléséről, amit nem rekesztettek be, hanem tovább folytattak a jelenlévő öt alakulat illetékesével, akik simán rábólintottak azokra a módosításokra, amiket már a Motorsport Világtanács júniusi meghallgatásán felvázoltak.

Ennek eredményeképpen pedig a 2009-es szabályok kerülnek bevezetésre 2010-ben, annyi módosítással, hogy tilos lesz a tankolás a verseny közben, illetve nem lesz engedélyezett a KERS használata. A költségvetési plafont eltörölték, és a Cosworth egységes motorjai sem lesznek előnyben a többi erőforrással szemben.

A FOTA csapatai ugyan nem szólhattak bele a szabályokba a szerdai ülésen, ám elérték, amit szerettek volna, így semmi okuk nincs arra, hogy háborogjanak, bár egyértelmű, hogy nem tetszett nekik, hogy az újoncok – akik még semmit nem tettek le az asztalra a sportban – beleszólhattak a szabályokba.

A csapatvezetők teljesen nyugodtnak tűntek csütörtökön a németországi paddock-ban, és minden jel arra utal, hogy küszöbön az új Concorde Egyezmény aláírása, amit az FIA is megerősített tegnapi közleményében.

Ezek után pedig kijelenthető, hogy hamarosan ismét szent lesz a béke, és a jövőben már a pályán zajló eseményeken lehet a fő hangsúly a Forma-1-ben.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!