Friss hírek

Kritikák? Ez csak a háttérzaj! – Exkluzív interjú Lance Stroll-lal

Korábban Michael Schumacher volt a példaképe, de jó érzéssel tölti el, ha arra gondol, hogy most is gyerekkori kedvencei ellen versenyez… Lance Stroll 19 évesen a kritikák tűzvonalába került, de igyekszik ezeket lesöpörni magáról, és abban bízik, hamarosan versenyképesebb autóba ülhet.

Stroll a Forma-1 egyik legmegosztóbb versenyzője: habár fizetős pilóta, sokan nagy tehetségnek tartották korábbi eredményei alapján, most mégis vannak, akik csak „ülésfoglalónak” nevezik. Pedig maradni fog – édesapja most vásárolta meg a Force India csapatát, gyakorlatilag megalapozva ezzel fia jövőjét.

A 19 éves pilóta a milliárdos Lawrence Stroll fia, aki nemrégiben néhány kanadai befektetőtársával együtt felvásárolta a Force India F1-es csapatát. Ezzel a „kis Stroll” gyakorlatilag zöld utat kapott ahhoz, hogy (legkésőbb) jövőre átszerződjön apja istállójához, kiszorítva onnan a mezőny egyik legnagyobb tehetségének tartott Esteban Ocont.

Sokan emiatt is fordultak Stroll ellen, akik szerint aa fiatal kevésbé a pályán mutatott viselkedésével, sokkal inkább az azon kívül tett nyilatkozataival hívja fel magára a figyelmet. A jövőjéről egyelőre nem beszél, ám annyit elárult, hogy bízik benne, hogy apukája hamarosan leszerződteti…

Addig is jelenlegi csapatára és arra koncentrál, hogy folyamatosan fejlődjön – eddigi tapasztalatairól és a Forma-1 varázsáról mesélt nekünk Stroll, aki gyakorlatilag még gyerekként került a száguldó cirkuszba.

Olvasd, ami igazán érdekel téged: kattints a kérdésre, és azonnal megjelenik a válasz. 

A Williams és a jövő

[su_spoiler title=”Hogyan értékeled az eddigi szezonodat a Williamsnél?” open=”yes” style=”fancy” icon=”arrow”]„Azt tesszük, ami lehetséges a csomaggal, ami rendelkezésünkre áll. Tavaly kicsit versenyképesebb volt az autó, a dobogón végeztem, rajtoltam az első sorból, nagyon sok futamot fejeztem be pontszerző helyen, csak néhány ponttal maradtam le a csapattársamtól. Egy jó újonc szezonom volt, sajnos ez az év nem alakul annyira jól csapatszinten. Én a lehető legjobbat próbálom nyújtani azzal, amim van. Néha ilyen a sport természete, nem mindig könnyű. Ha az autó kicsit versenyképesebb lenne, akkor lenne egy kis esélyünk a pontszerzésre és az eredményekre.”[/su_spoiler]

[su_spoiler title=”Ahogy mondod, kevésbé versenyképes idén az autód. Fiatal pilótaként most kell keresned a lehetőségeket. Mennyire nehéz így bizonyítani a mezőnyben?” style=”fancy” icon=”arrow”]„Ezt kell az embereknek látniuk, hogy én meg tudnám csinálni. Biztos vagyok benne, hogy versenyzőként még sok mindenen dolgozhatok, hogy jobb legyek bizonyos területeken, és most erre koncentrálok.”[/su_spoiler]

[su_spoiler title=”Egy karrierje elején lévő versenyzőnek, mint te, mi az előnyösebb: kisebb csapatnál gyakorolni, fejlődni, vagy továbblépkedni, amilyen gyorsan csak lehet?” style=”fancy” icon=”arrow”]„A szituációtól függ, nap mint nap változhat ez a dolog, meg kell nézni, mi történik. Megpróbálom az adott pillanatból kihozni a legtöbbet. Annyi minden történhet olyan gyorsan a Forma-1-ben… A versenyzés minden pillanatát kiélvezem, ahogy tettem egész karrierem során.”[/su_spoiler]

Fiatalon megélt balesetek

[su_spoiler title=”A Kanadai Nagydíjon volt egy nagy baleseted az első körben. Milyen érzés volt belülről átélni?” style=”fancy” icon=”arrow”]„Egymás mellett mentünk az 5-ös kanyarban (Brendon Hartley-val, a Toro Rosso versenyzőjével – a szerk.), az autóm megcsúszott, ám mire újra megfogtam, már összeértünk, ez pedig odáig vezetett, hogy a falnak ütköztünk. Néha megtörténnek az ilyen balesetek az első körben, amikor egymás mellett mennek a pilóták, de ez versenybaleset volt.”[/su_spoiler]

[su_spoiler title=”Korábban a Formula-3-ban is volt néhány nagyobb baleseted, mondhatni, már hozzászoktál…” style=”fancy” icon=”arrow”]„Igen, de én soha nem voltam a stewardoknál például 2016-ban, több mint 200 ponttal végeztem a bajnokságban a második helyezett előtt, szóval nem voltak nagy ütközések. Két baleset volt, de összesen 68 futamot teljesítettem a Formula-3-ban.”[/su_spoiler]

[su_spoiler title=”Hartley orrkúpja majdnem elérte a Halót a kanadai balesetben, azóta pedig már többször bizonyított a fejvédő rendszer. Hozzászoktatok már?” style=”fancy” icon=”arrow”]„Igen, már egészen hozzászoktam, nincs vele gondunk.”[/su_spoiler]

Schumi és harc a példaképek ellen

[su_spoiler title=”Még gyerekként találkoztál először Michael Schumacherrel, akkori példaképeddel. Hogy emlékszel vissza ezekre a pillanatokra?” style=”fancy” icon=”arrow”]„Lenyűgöző volt, van egy sisakom tőle, egy replika, tehát nem egy igazi. De ő egy igazi bajnok, ő volt az a srác, aki mindig nyert, amikor én néztem a Forma-1-et a tv-ben.”[/su_spoiler]

[su_spoiler title=”Mi az, amiben különösen inspirált téged?” style=”fancy” icon=”arrow”]„Úgy különösebben semmi. Ő az, aki futamokat nyert, és gyerekként mindig a legjobbra nézel fel. Én is így tettem, hiszen ő volt a bajnok.”[/su_spoiler]

[su_spoiler title=”Most van példaképed?” style=”fancy” icon=”arrow”]„Nem igazán, őszintén szólva. Tisztelem a kemény munkát, a szenvedélyt és az elhivatottságot, de nem mondanám, hogy valakire példaképként tekintenék.”[/su_spoiler]

[su_spoiler title=”Még van néhány olyan pilóta a mezőnyben, akit gyerekként a tévében is láthattál versenyezni. Eszedbe jut ez néha?” style=”fancy” icon=”arrow”]„Ez lenyűgöző érzés. Amikor megállok egy kicsit, és elgondolkodom, hogy itt van néhány ember, akire én felnéztem, és most velük versenyezhetek… Határozottan érzelmes dolog, amikor erre gondolok.”[/su_spoiler]

Így kezelhető a kritika

[su_spoiler title=”Jacques Villeneuve, volt F1-es pilóta és honfitársad, éles kritikákkal illetett téged, azt nyilatkozta, a Forma-1 legrosszabb újonca vagy. Hogyan tudod kezelni ezeket a helyzeteket?” style=”fancy” icon=”arrow”]„Megpróbálok a buborékomban maradni, és ez sokszor csak háttérzaj. Ezen felül kell kerekedni, és tenni a dolgomat a pályán – pontosan ez történt Jacques kritikájánál is. Minden idők legrosszabb újoncának nevezett engem, néhány nappal azelőtt, hogy megszereztem első pontjaimat Kanadában, aztán a következő futamon pedig dobogóra álltam, szóval a pályán vágtam vissza.”[/su_spoiler]

[su_spoiler title=”Volt vele valaha személyes kapcsolatod?” style=”fancy” icon=”arrow”]„Nem, soha.”[/su_spoiler]

[su_spoiler title=”Volt már tapasztaltabb csapattársad Felipe Massa személyében, idén pedig egy újoncot kaptál magad mellé, Sergey Sirotkint, így jól tudod, mi a különbség, ha az ember versenytársa ebből a két generációból származik.” style=”fancy” icon=”arrow”]„Őszintén szólva nincs nagy különbség. Végső soron a saját munkámat végzem a mérnökeimmel és az emberekkel, akik körülöttem vannak. A csapattársamat arra használom, hogy motiváljon engem, hogy legyen egy referenciapont. Magadért dolgozol, és saját magadra kell koncentrálnod.”[/su_spoiler]

Mai fiatalok vs. Stroll

[su_spoiler title=”A mezőny legfiatalabb pilótájaként nem mehetünk el a kérdés mellett, hogy mit gondolsz a mostanában nagyon divatos e-sportról?” style=”fancy” icon=”arrow”]„Ez egy friss találmány, a szimulátorok és videójátékok egyre valósághűbbek lesznek. Azt gondolom, hogy ez esélyt adhat a fiataloknak, hogy megtapasztalják, milyen a versenyzés. Azt hiszem, ez nagyon egészséges és remek dolog, A tény, hogy a technológia egyre jobb lesz, lehetőséget ad az emberek számára, hogy belekóstoljanak ebbe a világba.”[/su_spoiler]

[su_spoiler title=”Elképzelhetőnek tartod, hogy valaha ez legyen a belépő a Forma-1-be?” style=”fancy” icon=”arrow”]„Azt hiszem, ezen még sokat kell dolgoznunk. Nem tudom, azon múlik, hogy a technológia hova fejlődik, hogy le tudják-e másolni a valódi dolgokat. De határozottan sok rejlik még a videójátékokban.”[/su_spoiler]

[su_spoiler title=”Te mit csinálnál, ha nem Forma-1-es versenyző lennél?” style=”fancy” icon=”arrow”]„19 éves vagyok, szóval valószínűleg az egyetemen ülnék.”[/su_spoiler]

[su_spoiler title=”És mit tanulnál?” style=”fancy” icon=”arrow”]„Másodéves lennék, de valószínűleg még csak most találnám ki, hogy mit akarok tanulni…”[/su_spoiler]

Az interjú először az Új Szó című lapban jelent meg. 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!