Az elmúlt években sorozatban nyolc konstruktőri és hét egyéni világbajnoki címet nyerő csapat idén nemigen tudja tartani a lépést a topcsapatokkal, a „delfinezés” jelensége, tehát a túlzott pattogás miatt csak megemelt hasmagassággal tudja használni versenyautóit. Emiatt viszont jelentősen veszítenek a leszorítóerőből, ami értelemszerűen teljesítménycsökkenéssel jár. A csapatnál meg vannak győződve arról, ha ki tudják iktatni a „delfinező” mozgást, sokkal többet ki tudnak majd hozni a W13-as versenyautóból.
A Mercedes a szezonkezdet óta gőzerővel dolgozik a problémákon, Toto Wolff csapatfőnök azonban múlt héten, Imolában még úgy fogalmazott, az irány ugyan megvan, a kulcsot azonban még nem találták meg a gondok leküzdéséhez. A brackley-i gárdánál azt remélik, a jövő hétvégi Miami Nagydíjra elkészülnek azok a fejlesztések, melynek köszönhetően előrelépéseket tehetnek.
A csapat pályaműveletekért felelős mérnökigazgatója, Andrew Shovlin azt mondja, az újítások ugyan nem fogják azonnal megoldani az összes problémájukat, de legalább megerősítik azt, hogy helyes irányba haladnak-e.
„Tudjuk, hogy állunk jelenleg, és tudjuk, hogy milyen hátrányt kell leküzdenünk, hogy ott legyünk, ahol lenni szeretnénk. De csapatként most erre a mérnöki kihívásra fókuszálunk, márpedig ez egy nagyon érdekes mérnöki kihívás” – fogalmazott a szakember. „Ezek a problémák újak számunkra, és felül kell kerekednünk rajtuk, meg kell értenünk őket. Elképesztő energiát fektetünk ebbe, de napról napra előrébb tudunk lépni, és egyre többet tanulunk. És remélhetőleg már Miamiban lesznek olyan fejlesztések az autón, melyek remélhetőlek jelzésértékkel bírnak arra vonatkozóan, hogy jó irányba haladunk-e.”
„Nem számítunk arra, hogy egyik napról a másikra megoldódik minden. De ha lesz fogalmunk arról, hogy jó irányba tartunk-e, ha megértjük, hogy mi is történik, akkor nagyon elégedettek lehetünk, hogy a helyes úton járunk.”
„Nyilván egyfajta klisé, de a helyzet az, hogy nem tudjuk úgy használni az autót, ahogy terveztük. Nagyobb hasmagasságot kell alkalmaznunk, emiatt viszont veszítünk a teljesítményből. Valószínűleg ez majdnem a mezőny összes autójára igaz, mivel sokan küszködnek ezzel a problémával, és tudjuk, hogy az autó megemelése egy módja az enyhítésének. Rengeteg munkát fektetünk ebbe Brackley-ben, hogy megértsük a jelenséget, és azt, hogy képesek vagyunk-e kontrollálni, és mérnöki megoldásokkal megszabadítani tőle az autót.”
„Amikor Toto a bizonyos kulcs megtalálásáról beszél, akkor arra gondol, hogy van-e olyan aerodinamikai megoldás, amit alkalmazni tudunk annak érdekében, hogy megszabadítsuk az autót ettől a problémától.”
„Reálisan látjuk a helyzetünket, és úgy gondoljuk, hogy lépésenként kell hozzáállnunk a problémához, nem lesz egy nagy pillanat, amikor az egész eltűnik. De biztató jeleket látunk. Ahogy említettem, remélhetőleg hamarosan lesznek új elemek az autón, talán már Miamiban, és remélhetőleg látunk fejlődést a probléma tekintetében.”