Robert Kubica navigátora, Jakub Gerber először szólalt meg vasárnapi brutális balesetük után, és elmondta, mi is történt pontosan az olasz rali-versenyen.
Robert Kubica navigátora, Jakub Gerber először szólalt meg vasárnapi brutális balesetük után, és elmondta, mi is történt pontosan az olasz rali-versenyen.
Kubica jelenleg is az intenzív osztályon van, miután vasárnap délután egy hétórás műtétet hajtottak végre rajta, hogy megmentsék szétroncsolódott jobb karját.
A krakkói születésű versenyző még csak a szakasz elején volt, mikor elvesztette autója felett az uralmát, megpördült, és a szalagkorlátnak csapódott, ami behatolt az utastérbe, és csúnyán összeroncsolta jobboldalát.
Gerber, aki sértetlenül megúszta a bukást, hétfőn a Gazzetta dello Sportnak elmesélte, mi is történt pontosan azon a kis híján végzetes napon.
„Tudtuk, hogy a burkolat elég csúszós a páratartalom miatt, és fel is voltunk készülve erre” – mondta. „Miután megcsúszott, az autó oldalról eltalálta a szalagkorlátot és azt meghajlította. Aztán nekicsapódtunk a következő szalagkorlátnak.”
„A szalagkorlát behatolt az autóba, és keresztülment az utastéren. Azonnal láttam, hogy súlyos a helyzet, a szeme alatt is voltak horzsolások, miután lefejelte a kormánykereket.”
“Robert elvesztette az eszméletét, én pedig kiugrottam az ablakon keresztül, mert az ajtó beragadt.”
„Az orvosi alakulat szinte azonnal megérkezett, és aztán jöttek a tűzoltók. Több mint fél órát vett igénybe, amíg ki tudták emelni az autóból. Az első csapatnak nem volt megfelelő vágóeszköze, így a második csapatra kellett várni.”
„Aztán a helikopter nem tudott leszállni azon a részen, így Robertet egy kicsit arrébb kellett szállítani, amivel további időt veszítettünk.”
Gerber komolyan kritizálta az útszakaszt, ugyanis nem érti, hogy miként fordulhatott elő, hogy a szalagkorlát nem volt folytonos, ami lehetővé tette, hogy az autót szó szerint felnyársalja.
„Teljesen nonszensz, hogy hézag legyen a szalagkorláton” – magyarázta. „De a legfontosabb, hogy nem szabadna olyan autókkal versenyeznünk, amik szinte egyáltalán nem nyújtanak védelmet elöl. Nem ez az első alkalom, hogy ilyen baleset történt.”
„A szövetségnek el kellene gondolkodnia azon, hogy miként védjék a pilótafülkét.”
Mauro Moreno volt az a versenyző, aki elsőként érkezett a helyszínre, hiszen egy perces távolságban követte Kubicáékat. A versenyző elmondta, hogy borzalmas dolgokat látott.
„Horrorisztikus látvány volt” – magyarázta. „Néhányszor nevén szólítottam, de nem felelt. A szalagkorlát felnyársalta a kis kocsit. A másodpilóta jelezte, hogy vele minden rendben van, így Roberthez fordultam, hogy megkérdezzem, jól van-e. De ennek nem sok értelme volt, ugyanis félig eszméletlen volt, és nem tudott beszélni.”