Friss hírek

Kubica nyugodtan várja a valenciai futamot

Robert Kubica figyelmeztetett, hogy egyik versenyzőnek sem szabad abba a hibába esnie, hogy túlságosan magabiztosan kezdi meg a jövő hétvégi futamnak helyet adó Európa Nagydíjat, ugyanis sokkal kifizetődőbb, ha lépésről lépésre tanulják meg az új pályát.

Robert Kubica figyelmeztetett, hogy egyik versenyzőnek sem szabad abba a hibába esnie, hogy túlságosan magabiztosan kezdi meg a jövő hétvégi futamnak helyet adó Európa Nagydíjat, ugyanis sokkal kifizetődőbb, ha lépésről lépésre tanulják meg az új pályát.

A Forma-1-es pilóták közül még senki nem versenyzett az új utcai ringen, mindenki a számítógépes szimulációkra, illetve videófelvételekre hagyatkozik, hogy minél jobban kiismerje a pályát még a pénteki első szabadedzés előtt.

Hirdetés
 

A spanyol ringet több másik versenyhelyszínhez is hasonlították már, kezdve a montrealitól a monacói pályáig, azonban Kubica egészen addig nem kíván nyilatkozni, míg meg nem érkezik Valenciába, és saját szemével nem látja az utcai pályát.

“Egy utcai pályán nagyon fontos, hogy jól legyen beállítva az autód, hiszen ha nem vezethető könnyen a versenygép, akkor nem tudsz mit tenni” – mondta a BMW Sauber lengyel versenyzője.

“Csakis lépésről lépésre haladhatsz előre, és csökkentheted a köridőket. Nem vezethetsz eszetlenül. Ami pedig az ideális íveket illeti, azokat is jól ki kell találnod. A verseny előtt többször végig kell sétálnod a pályán, hogy érezd a burkolat minőségét, és a vonalvezetést.”

A valenciai pálya egyik jellegzetessége, hogy nagyon közel vannak a gumifalak az ívekhez, így a legkisebb hiba is végzetes lehet.

Kubica azonban nem aggódik emiatt, mert biztos benne, hogy az FIA elővigyázatos volt és mindent megtett annak érdekében, hogy a lehető legbiztonságosabbá tegye a spanyol ringet.

“Szeretem az utcai pályákat, melyek komoly kihívást tartogatnak, általában elég puklisak, és a burkolatuk állapota folyamatosan változik a hétvége során” – folytatta Kubica.

“Ha pedig hibázol, nagyon könnyen a gumifalban találhatod magad. Azonban Valencia nem minden tekintetben utcai pálya, hiszen elég sok a bukótere. Az FIA komoly figyelmet fordított a pálya biztonságossá tételére.”

Nick Heidfeld szintén várja már a jövő hétvégi futamot, amely véleménye szerint hasonló kihívásokat tartogat majd, mint Monaco.

“Mindig örülök annak, ha egy új helyszín kerül a versenynaptárba, és már alig várom, hogy kipróbálhassam a valenciai ringet” – mondta a német pilóta.

“Egy igazi utcai pálya, hiszen a városban terül el, nem úgy, mint a melbourne-i, vagy a montreali ring. Úgy gondolom, hogy talán legjobban a Monte-Carlói Nagydíjhoz lehet hasonlítani.”

A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen bízik benne, hogy csapata magára talál Valenciában, és onnantól kezdve ismét jól fog majd teljesíteni a szezon hátralévő részében, különösen azok után, hogy versenyzőik mindössze csak nyolc pontot szereztek az elmúlt három megmérettetésen.

“Már a maradék három európai és a négy tengerentúli versenyre koncentrálunk. Célunk az, hogy továbbra is olyan formában maradjunk, mint a szezon első felében. Már sok mindent elértünk, de még nem végeztünk” – magyarázta a német szakember.

A BMW Sauber technikai igazgatója, Willy Rampf a következőkkel folytatta: “Valencia új helyszín az idei versenynaptárban. A spanyol pálya komoly kihívást tartogat, de nem csak azért, mert a városban kapott helyet.”

“Bár utcai pálya, nem olyan lassú, mint ahogy azt egyesek gondolják. A versenyzők a leghosszabb egyenesben akár a 300 km/h-s sebességet is elérhetik. Szimulációs programunk segítségével pedig hozzávetőlegesen ki tudjuk számolni, milyen leszorító erőt igényel a pálya, milyen fékkopásra számíthatunk, illetve miként állítsuk be a váltót. Ez pedig azt jelenti, hogy jó alapunk van ahhoz, hogy a szabadedzéseken elinduljunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!