Robert Kubica bevallotta, hogy a BMW tavalyi autóját jóval könnyebb volt vezetni és beállítani, mint az idei, alapjaiban átdolgozott F1.08-as kódszámmal ellátott modellt, melytől a csapat első futamgyőzelmét reméli a Forma-1-ben.
Robert Kubica bevallotta, hogy a BMW tavalyi autóját jóval könnyebb volt vezetni és beállítani, mint az idei, alapjaiban átdolgozott F1.08-as kódszámmal ellátott modellt, melytől a csapat első futamgyőzelmét reméli a Forma-1-ben.
A lengyel versenyző azt is elárulta, néhány probléma olyannyira összetett, hogy időbe telik, míg a csapat megoldást talál rá.
“Rengeteg dolog van, ami sokat fejlődött az elmúlt időben, de akadnak olyan problémák is, amikre nem lesz egyszerű megoldást találni, de természetesen az autó már sokkal jobban muzsikál, mint kezdetben” – mondta Kubica.
“Úgy gondolom, hogy a problémák felét megoldottuk, de a másik felével még foglalkoznunk kell, és nem tudjuk egyik pillanatról a másikra megoldani ezeket. Az egyensúly még mindig nem tökéletes, és úgy gondolom, hogy szélben sokkal könnyebb volt irányítani és beállítani a tavalyi autót.”
A német-svájci alakulat számára nem kezdődtek valami fényesen az idei tesztek, ugyanis az új autó egyensúlyával komoly gondok voltak, ami visszavetette a munkát. Kubica éppen ezért elmondta, hogy nagyon nehéz lenne megmondani, miként fognak teljesíteni a jövő hétvégén megrendezése kerülő szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon.
“Nehéz jóslatokba bocsátkozni” – mondta a lengyel pilóta. “Nehéz összehasonlítani a csapatokat, mert az elmúlt teszteken nem a versenyképességen dolgoztunk, mindössze megpróbáltunk a lehető leghatékonyabbak lenni, kihozni az autóból a maximumot, és megismerni az új dolgokat.”
“Természetesen egyre jobbak vagyunk, és én, mint versenyző, egyre többet és többet várok. Voltak olyan dolgok, amelyek kimondottan pozitívan hatottak, különösen a mechanikai oldalon, ami gyorsabbá, és könnyebben vezethetővé tette az autónkat, ami mindenképpen pozitív” – tette hozzá Kubica.