Portugál Nagydíj
Sparks fly from the front wing of Lando Norris, McLaren MCL35
Fotó: McLaren

Kulcsfontosságú a Mercedes-stílusú orrkúp a McLaren számára

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Kulcsfontosságú a Mercedes-stílusú orrkúp a McLaren számára

A McLaren Forma-1-es csapatánál úgy vélik, a múlt hétvégi Orosz Nagydíjon debütáló új orrkúpnak köszönhetően képesek lesznek még többet kihozni autóikból a folytatásban.

A wokingi gárda jelenleg a 3. helyet foglalja el a konstruktőri versenyben, Szocsiban pedig először vetette be éles körülmények között új, Mercedes-stílusú orrkúpját.

Bár a tempó tekintetében az orrkúp maga nem jelentett nagy ugrást a McLaren számára, Andreas Seidl csapatfőnök szerint az eltérő aerodinamikai irányvonalnak köszönhetően hosszabb távon gyorsabbá tudják tenni autójukat.

„Mivel szezon közben lejár a homologizációs határidő, nyilván szerettünk volna mihamarabb tapasztalatokat szerezni vele” – mondta a szakember a Motorsport.com című lapnak.

„Ezért döntöttünk úgy, hogy elkezdjük lépésről lépésre tesztelni, ahogy elérhetők lettek a csomag egyes elemei. A cél tehát világos: az a fejlesztési irányvonal, amit a szélcsatornában láttunk ezzel az eltérő orrkúp-koncepcióval.”

„Úgy hisszük, ez a helyes irány a jövőre nézve Több potenciált biztosít számunkra, többet hozhatunk ki az autóból a teljesítményt illetően. Ebbe az irányba indulunk tovább.”

„A terv most az, hogy lépésről lépésre egyre több elemét visszük pályára ennek a csomagnak, azzal a világos céllal, hogy még jobb teljesítményt sajtoljunk ki az autóból.”

Seidl egyébként azt gondolja, továbbra is a Racing Point versenygépe a harmadik leggyorsabb az F1-es mezőnyben, és a Renault is komoly előrelépéseket tett a Belga Nagydíj óta.

A McLaren csapatfőnöke épp ezért nem is kerget illúziókat: pontosan tudja, hogy muszáj lesz fejlesztésekkel előállniuk.

„Ami az autó nyers potenciálját illeti, szerintem a Racing Point esetében a helyzet nagyjából ugyanaz, mint ami a barcelonai tesztek óta, egyértelműen övék a leggyorsabb autó ebben a küzdelemben” – magyarázta Seidl.

„A Renault szintén komoly előrelépéseket tett Spa óta. Ugyanakkor viszont mi mindig szoros csatát vívtunk velük a versenyeken, az időmérőkön pedig vagy előttük voltunk, vagy benne voltunk ebben a csoportosulásban.”

„Pontosan látjuk, hogy komoly előrelépéseket tettek, és egész egyszerűen rajtunk áll, hogy mi is fejlődjünk az autónkkal, és megtegyük a következő lépést a teljesítmény szempontjából, ha életben akarunk maradni ebben a küzdelemben.”

„Fontos kielemezni, mi történt Oroszországban, alaposan ki kell értékelnünk, az új orrkúp bevetése Lando autóján mit is jelentett számunkra. És fontos, hogy megfelelő következtetéseket vonjunk le, és fejlesztéseket vonultassunk fel, hogy harcban maradjunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!