A királykategória csapatai összesen 6 napot töltenek el teszteléssel az idénynyitó előtt, ebből 3-at Barcelonában, 3-at pedig majd márciusban, Bahreinben. A szerdai nyitónapon az összes 2022-es versenyautó pályára gurult, a legnagyobb figyelem pedig kétségkívül a Red Bull betontorpedójára terelődött, az osztrák istálló ugyanis mindezidáig nem mutatta meg idei autóját.
Az RB18-as szemmel láthatóan radikálisnak mondható megoldásokkal van felvértezve, elég csak egy pillantást vetni az autó oldalszekrényeire, melyek jelentősen eltérnek azoktól, mint amiket a rivális csapatok autóin láthatunk.
A Red Bull színeiben Max Verstappen kezdte ma meg a körözést: a világbajnoki címvédő délelőtt a 6. legjobb időt futotta meg. Az élen Charles Leclerc zárt a Ferrarival, 3 tizedmásodperccel megelőzve Lando Norrist. Őket a 3. pozícióban a Mercedes ifjú titánja, George Russell követte további 3 tizedes lemaradással.
Az Aston Martin színeiben Sebastian Vettel 4. lett, őt Yuki Tsunoda követte az AlphaTauri autójával. Az Alpine-nál Fernando Alonso a 7. helyen végzett délelőtt, megelőzve Nicholas Latifit (Williams), Nikita Mazepint (Haas), és Robert Kubicát (Alfa Romeo).
Kubica egyébként mindössze 9 körig jutott, autójában ugyanis meghibásodott egy alkatrész, amit ki kellett cserélni. A legszorgalmasabbak Leclerc és Verstappen voltak, mindketten 80 körig jutottak az első négy órában.
A teszt 14 órakor folytatódik majd, a nap végén pedig természetesen részletes összefoglalóval jelentkezünk.
Az eredmények délben:
- Leclerc (Ferrari) 1:20.165s, C3, 80 kör
- Norris (McLaren) 1:20.474s, C3, 50 kör
- Russell (Mercedes) 1:20.784s, C3, 77 kör
- Vettel (Aston Martin) 1:21.276s, C3, 52 kör
- Tsunoda (AlphaTauri) 1:21.638s, C3, 43 kör
- Verstappen (Red Bull) 1:22.246s, C2, 80 kör
- Alonso (Alpine) 1:23.317s, C3, 54 kör
- Latifi (Williams) 1:23.379s, C3, 66 kör
- Mazepin (Haas) 1:26.455s, C2, 20 kör
- Kubica (Alfa Romeo) 1:25.909s, C3, 9 kör