Leclerc elárulta, mitől táltosodott meg a Ferrari Ausztriában

Charles Leclerc races at the FIA Formula One World Championship 2019 in Spielberg, Austria on June 29, 2019 // Philip Platzer/Red Bull Content Pool // AP-1ZSYDWWAW1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Fotó: Red Bull
Forma-1-es pályafutása második rajtelsőségét szerezte az Osztrák Nagydíj szombati időmérő edzésén Charles Leclerc – a monacói versenyző elárulta, változtattak a beállításokkal kapcsolatos filozófiájukon, ennek köszönhetően pedig erősebbé tudták tenni az autót.

A maranellói gárda folyamatosan új fejlesztésekkel igyekszik a Mercedes közelébe férkőzni, az SF90-es versenygép ugyanis hiába gyors az egyenesekben, a kanyarokban eddig rendre alulmaradt az ezüstnyilakkal szemben.

Habár az új aerodinamikai elemek még nem működnek tökéletesen, Leclercnek Spielbergben mégis sikerült rajtelsőséget szereznie.

Leclerc ráadásul a Red Bull Ring középső szektorában is a leggyorsabb tudott lenni, habár itt számos kanyar található.

„Azt gondolom, a legfőbb problémánk a legutóbbi versenyeken az autó elejével volt” – magyarázta a Ferrari versenyzője az időmérőt követő sajtótájékoztatón. „Egyszerűen nem volt elég jó a tapadás elöl.”

„Azt hiszem, ezen a hétvégén egy kicsit jobb lett a helyzet, kipróbáltunk különféle beállításokat, illetve beállítás-filozófiákat. Ez nem jelenti azt, hogy nagyot léptünk előre a korábbi versenyekhez képest, de itt most egészen jól működött.”

„Azt gondolom, azért sikerült olyan sok időt találnunk a második szektorban, mert erősebb lett az autónk eleje a legutóbbi versenyhez képest.”

Charles Leclerc races at the FIA Formula One World Championship 2019 in Spielberg, Austria on June 28, 2019 // Philip Platzer/Red Bull Content Pool // AP-1ZSNR4EQ51W12 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //

Leclerc 0,259 másodperccel volt gyorsabb az időmérőn, mint Lewis Hamilton, ráadásul a Q3-ban futott második gyorskörében javítani is tudott.

„Az első etap után a Q3-ban változtattunk egy kicsit az autón” – magyarázta.

„Tudtam, hogy az első szektorban emiatt egy kicsit hátrányban leszek, de ami azt illeti, nem volt olyan rossz a helyzet, és aztán sokat javítottam a harmadik szektorban, amit jó volt látni.”

„Nagyon örülök a rajtelsőségnek, de sajnálatos, ami Sebbel történt, mert ő is ott lehetett volna az első sorban. A rajt fontos lesz, hosszú az egyenes utána, de mi elég jók vagyunk a végsebesség tekintetében. Remélhetőleg meg tudjuk tartani a pozíciót az első három kanyarban, de a tempónk ígéretesnek tűnik.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS