A pole pozícióból Charles Leclerc várhatta a piros lámpák kialvását, a monacói idei 3. rajtelsőségét szerezte. Mellette Sebastian Vettel, mögötte, a második sorban pedig a két Mercedes sorakozott.
A RAJT
Leclerc jól kapta el a rajtot, megőrizte a vezetést, Sebastian Vettel viszont szélesen fordult az 1-es kanyarban, így Lewis Hamilton elé tudott kerülni. A német nem hagyta magát, és a Kemmel-egyenes végén visszaelőzte az ötszörös világbajnokot.
Max Verstappen számára nem alakult jól a rajt: az 1-es kanyarban Kimi Räikkönennel ütközött, autója pedig megsérült, az Eau Rouge-ban pedig irányíthatatlanná vált. A holland versenyző a gumifalba csapódott, így számára hamar véget ért a verseny.
A baleset következtében pályára küldték a biztonsági autót, közben pedig Carlos Sainz is feladni kényszerült a futamot. Néhány kör után aztán folytatódott a verseny: az újraindításnál Leclerc jól eljött, Vettel viszont újra elrontotta az 1-es kanyart. Bár Hamilton támadni kezdte, megelőzni végül nem tudta.
A 10. kör végén Leclerc előnye 2,3 másodperc volt Vettel előtt, aki egyre nehezebben tudta maga mögött tartani a Mercedeseket.
KEZDŐDNEK A KERÉKCSERÉK
Az élmezőnyből Sebastian Vettel érkezett először a bokszba a 15. kör végén: a német versenyző autójára a Pirelli közepes keverékű abroncsait szerelték fel. Leclerc, illetve a két Mercedes jóval tovább kint maradt, így a négyszeres világbajnokkal eltérően taktikázott a Ferrari.
A verseny 19. körében a közönség állva tisztelgett a szombati Forma-2-es versenyen tragikus balesetben elhunyt Anthoine Hubert emléke előtt: a francia versenyző a 19-es rajtszámmal versenyzett a száguldó cirkusz előszobájának számító sorozatban.
LAP 19
❤️ pic.twitter.com/VBhyFq2dIz— Formula 1 (@F1) September 1, 2019
Leclerc az élről a 21. körben érkezett kerékcserére – a Mercedesekhez hasonlóan egyértelműen egykiállásos taktikán volt, a futam második etapjára a közepes keverékű Pirelli-gumikat kapta.
Leclerc Vettel mögé jött vissza, Hamilton pedig 1 körrel később hajtott a depóba, nem meglepő módon közepes abroncsokért.
A versenyben így Bottas vette át a vezetést, nem sokáig tartózkodott azonban az élen, hiszen hamarosan ő is érkezett friss gumikért.
A 26. körben az élen autózó Vettelt arra kérte a Ferrari, engedje el maga mellett a másképp taktikázó, és jóval jobb tempót autózó Leclercet, a kérésnek pedig a négyszeres bajnok a spái pálya célegyenesében eleget is tett.
Vettel pár körrel később megkérdezte mérnökét, ki kell-e állniuk a bokszba, mire nemleges választ kapott. A német viszont közölte csapatával, a gumik nem fogják kibírni a verseny végéig.
HAMILTON ÉS VETTEL PÁRHARCA
Hamilton a 30. körre utol is érte Vettelt, ők ketten körönként 1 másodperccel voltak lassabbak az élen autózó Leclercnél, akinek előnye 5 másodpercre nőtt.
Hamilton a 32. körben indított támadást az utolsó szektorban, Vettel viszont szépen visszaverte a vb-éllovas támadását. A következő körben, a Kemmel-egyenesben viszont a Ferrari versenyzője nem tudta tovább tartani Hamiltont, aki kívülről körbeautózta a németet.
Nem sokkal később Valtteri Bottas is utolérte a gumikkal egyre inkább küszködő Vettelt, ám még a csata előtt a Ferrari kihívta a németet a bokszba lágy gumikért.
8 körrel a leintés előtt Charles Leclerc előnye 7 másodperc volt az élen Lewis Hamilton előtt.
A Mercedes címvédője folyamatosan dolgozta le hátrányát a verseny utolsó köreiben, ám megelőznie végül nem sikerült Leclercet.
A monacói első győzelmét aratta, a dobogóra pedig Lewis Hamilton és Valtteri Bottas állhatott még fel.
A Belga Nagydíj végeredménye: