Verstappen a verseny során három egymást követő körben is támadást tudott indítani Leclerc ellen a célegyenesben, az 1-es kanyarban pedig mindannyiszor be is bújt a Ferrari versenyzője mellé, átvéve ezzel a vezetést. Leclerc azonban a következő DRS-zónában, a 4-es kanyar előtt mindig vissza tudta előzni a Red Bull címvédőjét, végül pedig meg is nyerte a futamot.
Leclerc a verseny után elárulta, próbált taktikusan versenyezni, és lényegében szándékosan elrontotta az 1-es kanyart, hogy a 4-esben vissza tudja előzni Verstappent.
„Csak a 2-es kanyarban követtem őt, mivel egyetlen kanyarig voltam mögötte, utána pedig megelőztem Maxot a 4-es kanyar előtt. Nehéz volt, de jól ment” – mondta a monacói. „Határeset volt, kemény versenyt futottunk, de mindig elég helyet adtunk egymásnak, ami jó volt.”
„Mindig próbáltam nagyon hamar fékezni az 1-es kanyarban, hogy meglegyen a DRS a 4-es kanyar előtt, és egyhuzamban háromszor is bejött, szóval meg tudtam tartani a vezetést.”
„Elég trükkös volt, mert sokat küszködtem az energiával, amit menedzselnem kellett. De aztán a harmadik előzésnél már jobban működött ez is, és nyomni tudtam, hogy kiautózzak egy kis előnyt.”
Verstappen a kerékcserék során kétszer is megpróbálkozott az elévágással, Leclerc azonban mindannyiszor előtte tudott maradni. A holland végül technikai probléma miatt pár körrel a leintés előtt kiesett.
Amikor a Leclerc-rel való csatáról kérdezték, Verstappen kifejtette: „Rendben volt. Összességében azt gondolom, nem volt valami jó az autóm egyensúlya, hogy támadjak, de pár próbálkozásom a DRS-zónában.”
„Élvezetes volt, remek csatát vívtam Charles-lal. Ő egy kiváló versenyző, szóval szórakoztató volt.”
Verstappen egyébként a futam után, interjúadás közben ment oda Leclerc-hez, és gratulált neki a győzelméhez.