Friss hírek

Leclerc szerint az átépített ausztrál pálya nem fekszik majd a Ferrarinak

A világbajnoki pontversenyt vezető Charles Leclerc szerint a Ferrari versenyautójának nem igazán fekszik majd a jelentős átalakításokon átesett melbourne-i versenypálya, ettől függetlenül azonban abban bízik, a győzelemért harcolhat majd az előttünk álló hétvégén is.

Leclerc egy első és egy második hellyel indította a szezont Bahreinben és Szaúd-Arábiában, jelenleg pedig 45 ponttal vezeti a tabellát csapattársa, Carlos Sainz előtt. A Forma-1 mezőnye ezen a hétvégén Ausztráliában vendégeskedik, ahol utoljára 2019-ben állhatott rajthoz a mezőny. Az elmúlt hónapok során a versenypályát jelentősen átalakították: az 1-es, 3-as, 6-os, 11-es és 13-as kanyarokat kiszélesítették, a legnagyobb változás azonban a pálya közepén történt: a 9-es és 10-es kanyarok alkotta kombinációt ugyanis egy padlógázas kanyar váltotta. Az aszfaltcsík 24 méterrel rövidebb lett, így jobb köridőkre is számíthatunk majd.

A Ferrari versenyzője úgy látja, az átalakított pálya talán nem annyira fekszik majd autójuknak, ám természetesen mindent megtesz a jó eredmény elérésre érdekében.

Hirdetés
 

„A pálya sokkal-sokkal gyorsabb. Összességében szerintem a pálya karakterisztikája nem fekszik annyira a mi autónknak. Szóval minden nyitott, és szerintem így is harcban leszünk. Nagyon szoros lesz, nem lesznek nagy különbségek, ha tehát tökéletes hétvégét rakunk össze, bármi lehetséges” – mondta a monacói versenyző. „Azt gondolom, a régi vonalvezetés jobban kedvezett volna nekünk, de ez van. Megpróbálunk maximalizálni mindent, ahogy mindig, és remélhetőleg Imola már egy kicsit jobban fekszik nekünk.”

Leclerc beszélt arról is, okosan kell taktikázniuk Melbourne-ben, hiszen az ausztrál pályán összesen négy DRS-zóna áll majd a versenyzők rendelkezésére, az állítható hátsó szárnyak pedig a szezonnyitó futamokon is döntő jelentőséggel bírtak.

„Mindig elég nehéz ügy ez, de én mindig megpróbálom a lehető legjobb munkát végezni. És nyilvánvaló, hogy okosan kell játszanunk, mivel a végsebesség tekintetében gyengébbek vagyunk a Red Bullhoz képest. Az elmúlt két versenyen is láthattuk ezt a taktikázást a DRS-sel, és meggyőződésem, hogy itt még inkább jelen lesz majd, hiszen lényegében az összes egyenes DRS-zóna. Szóval lesz lehetőség előzni, és sokat számíthat az, ha okosan játszunk.”

Videó

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!