Leclerc a 4. leggyorsabb volt a szombati időmérő edzésen, az Eifel Nagydíj vasárnapi futamán azonban sokat küszködött az abroncsokkal.
A Ferrari versenyzője szerint újfent bebizonyosodott, hogy a Ferrari kevés üzemanyaggal jobban kezelhető, mint a versenytávon.
„Kevés üzemanyaggal többet tudunk kihozni az autóból, mint a versenyen. Ezt láthattuk ma is” – mondta a monacói tehetség.
„A ritmus nem volt olyan rossz a közepes keverékű gumikon. De a lágy keverék valami katasztrófa volt a futam elején, annyira szemcsésedtek az abroncsok… A verseny második fele már jobban ment.”
A verseny során Leclerc és versenymérnöke között intenzív kommunikáció folyt. A kérdés az volt, hogy a monacói kiálljon-e ismét a bokszba. Leclerc ezt nem akarta, attól félt ugyanis, hogy az újabb szett gumival nem tud majd mit kezdeni.
„Ez egyszerűen túl kockázatos volt számomra. Láthattuk, hogy a többieknek is problémáik voltak a friss gumikkal. Szóval ez volt a legjobb stratégia az volt, amit választhattunk.”
„Alapvetően én többre számítottam. Gyorsabbnak kellett volna lennünk, főleg a verseny első felében. De reménykedhetünk a közepes gumikon látott tempó miatt, ez abszolút pozitív jel volt.”