Leclerc: Vettel megpördülése után elkezdhetett játszani a Mercedes

Italian Grand Prix, Start, Monza, 2019
Fotó: Italian Grand Prix
A Forma-1-es Olasz Nagydíjon győztes Charles Leclerc azt mondja, komoly lépéselőnybe került a Mercedes csapata Monzában azt követően, hogy csapattársa, Sebastian Vettel megpördült – a németek ugyanis belekezdhettek taktikai játszmájukba.

Vettel a 4. helyen haladva pördült meg az Ascari-sikánban a vasárnapi verseny első szakaszában, majd ütközött Lance Stroll-lal, ami miatt hamar a bokszutcába kényszerült.

Leclerc eközben igyekezett maga mögött tartani a Mercedeseket, ahol megosztották a versenyzők taktikáját: Lewis Hamilton a verseny középső fázisában elévágással próbálkozott, miközben Valtteri Bottas első etapját elnyújtották, így a futam végén frissebb gumikkal tudta támadni a monacóit.

A Ferrarinál persze igyekeztek jó döntést hozni Leclerc számára: a monacói versenyző kerékcseréje során a kemény keverékű gumikat szerelték fel, miközben a Mercedesek a közepes vegyületet kapták a második etapra.

„Azt gondolom, a stratégia jó volt” – mondta Leclerc.

„Nyilván trükkös helyzetben voltunk, hiszen két Mercedes volt mögöttünk, és én voltam az egyetlen Ferrari. Elkezdhették játszani a játékukat azzal, hogy az egyik autóval sokáig elmentek, a másikkal pedig korábban kiálltak.”

„Trükkös volt, de végül jó döntést hoztunk a kemény keverékkel.”

Arra a kérdésre, hogy mennyivel volt nehezebb dolga úgy, hogy Vettel nem volt ott az élmezőnyben, Leclerc kifejtette: „Nyilván mindig könnyebb a helyzet, ha két autó van egy helyett.”

„De nyilván Seb az időmérőn rendkívül balszerencsés volt, nem tudott mért kört futni a Q3-ban a második etapban. Biztos vagyok benne, hogy jobb lesz a helyzete a következő versenyeken.”

Leclerc egyébként a verseny során a Ferrari „B-tervére” állt át, ami Mattia Binotto elmondása szerint „egyszerűen egy hosszabb első etap” volt.

A döntést, miszerint a kemény keveréket rakják fel a második etapra, a Ferrari az első etapban gyűjtött adatokra alapozta.

„A degradáció az első etap végén [a lágy gumikkal] nem volt kritikus, de azért jelen volt” – mondta Binotto.

„Tudtuk, hogyha feltesszük a kemény keveréket, jobb lesz a tempónk a verseny végén. Mivel a többiek a közepesen voltak, tudtuk, hogy a kiállás utáni első kör nehéz lesz. Ez volt a győzelem kulcsa.”

„Azt gondolom, merész, de helyes döntést hoztunk.”

A Mercedes világbajnok versenyzője, Lewis Hamilton a futam végén nem tudta már támadni Leclercet, sőt, annyira elfogytak az abroncsai, hogy hibázott, és pozíciót veszített Bottasszal szemben is.

„Megkérdeztem délelőtt, hogy mehetnék-e a kemény keverékkel, de azt mondták, nem” – mondta a brit a leintés után.

„Azért mondták ezt, mert nem köröztünk ezzel a keverékkel, és nem tudtuk, hogy elég gyors-e. Az a gumi, amit kaptam, gyors volt, de szóltam, hogy jó eséllyel elfogynak majd.”

A címvédő egyébként azt mondja, a második hely ezzel a gumiválasztással elérhető lett volna, de a győzelem valószínűleg a kemény keverékkel sem jött volna össze.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS