Elkészül a jövő hétvégi Kanadai Nagydíjra a Renault továbbfejlesztett erőforrása, a francia gyártónál azonban úgy vélik, nem biztos, hogy partnercsapataiknak, „főleg a Red Bullnak” érdemes lesz majd használnia azt Montrealban.
Bár egy olyan versenypályán, mint a kanadai, kétségkívül nagy haszna lehet egy erősebb motornak, a végleges döntést nagyban befolyásolja majd az, hogy egyes versenyzők mennyit használtak fel a szezon eddig eltelt versenyein a különböző motorkomponensekből.
A Renault-motoros autókat használó versenyzők némelyike jó eséllyel rajtbüntetést kap majd valamikor a szezon során – köztük van Daniel Ricciardo is, aki a Kínai Nagydíjon minden egyes motorkomponensből megkapta a másodikat a bahreini problémák után.
Monacóban az ausztrál versenyzőnek a kinetikus energia-visszanyerő rendszerrel (MGU-K) voltak gondjai, ám az F1VILÁG információ szerint a komponens használható lesz majd a folytatásban. Amint ebből az összetevőből be kell szerelni egy harmadikat Ricciardo autójába, a bajnoki tabella jelenlegi harmadik helyezettje 10 rajthelyes büntetést kap.
A McLaren versenyzője, Stoffel Vandoorne sem érezheti biztonságban magát, ő a vezérlőelektronikából használja már a másodikat, a harmadik elem beépítése pedig szintén büntetést eredményez az esetében.
A Renault gyári versenyzői, Carlos Sainz és Nico Hülkenberg eddig két hőenergia-visszanyerőt (MGU-H) használt fel, Fernando Alonso pedig két turbót, ám ezen összetevőkből a szabályok szerint hármat fel lehet használni büntetlenül.
„Lesz egy új specifikációjú motorunk” – mondta a Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul a Motorsport.com kérdésére.
„Ennek bevezetését még meg kell erősítenünk, hiszen a megtett kilométerek nem egyeznek az összes autó esetében, szóval látni fogjuk majd, hogy hol és mikor vetjük be pontosan az új specifikációt.”
„Azt hiszem, 6 elérhető erőforrásunk van. Ez a tervünk, de nem vagyok biztos benne, hogy az a legjobb megoldás, ha mind a 6 autó megkapja, különösen a Red Bull. Meg kell vizsgálnunk ezt.”
„Mindig együttműködünk a csapatokkal, próbálunk minden tőlünk telhetőt megtenni, hogy a legjobb eredményt érjük el a szezon során. Motorerő tekintetében ez egy kisebb előrelépés, habár tudjuk, hogy nem mi leszünk az egyetlenek, akik új specifikációt vetnek be. Főleg a belső égésű motortól várunk több erőt. Erre kell koncentrálnunk, és erre is fókuszálunk az idei év során, és talán jövőre is.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner utalt rá, minden előrelépést szívesen fogadnak a Renault-tól.
„Egy megbízható MGU-K-ban reménykedünk. Lesz egy kisebb fejlesztés Montrealra – de minden apró dologra szükségünk van jelenleg, szóval ez nagyon fontos számunkra.”
A Red Bull számára azért sem mellékes, hogy használhatja-e az új Renault-motort Kanadában, mert hamarosan döntést kell hoznia arról, hogy 2019-ben a franciák erőforrásaival versenyeznek-e tovább, vagy esetleg Honda-motorokra váltanak.
Ehhez elengedhetetlen, hogy mindkét gyártó új specifikációjú erőforrásának teljesítményét lássa.