Friss hírek

Lehullt a lepel a címvédő Red Bull autójáról

Hétfő délután az Interneten mutatta be 2012-es versenyautóját a nagyvilágnak a sorozatban két világbajnoki címet nyerő Red Bull Racing. A csapat változatlan felállással várja az előttünk álló szezont.


Hétfő délután az Interneten mutatta be 2012-es versenyautóját a nagyvilágnak a sorozatban két világbajnoki címet nyerő Red Bull Racing. A csapat változatlan felállással várja az előttünk álló szezont.

Az RB8-as konstrukció legtöbb ellenfeléhez hasonlóan megkapta lépcsős orrát, ám ezzel együtt szembetűnő, hogy logikus továbbfejlesztése a 2011-es modellnek.

Az új versenyautóban is a Renault V8-as erőforrása dobog majd, és még ha külsőleg annyira nem is látszik, számos újítás kapott helyet az idei versenygépen. Ezek közül kiemelendő az alaposan átszabott hátsó hátsó rész, az új szabályok miatt ugyanis idén már tilos lesz használni a befújt diffúzorokat, tehát jelentősen át kellett alakítani a teljes kipufogórendszert.

Miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Technikai Szabálykönyve 550 mm-ben határozza meg az autó orrának referenciasíktól való maximális távolságát, a legtöbb csapathoz hasonlóan a Red Bull is alkalmazta az ún. “kacsacsőr” elvet az orr-rész kialakításakor. Adrian Newey főtervező nem ment a szomszédba új ötletekért, a nagyobb felbontású képeken ugyanis jól látszik, hogy a versenyautó orrának törésénél egy lyukat alakított ki a csapat, mely az érkező légáramlatokat feltehetően az autó alá vezeti el a nagyobb leszorítóerő biztosítása érdekében.

Az RB8-as konstrukció ezzel együtt természetesen logikus továbbfejlesztése a csapat által tavaly használt modellnek: az energiaital-gyárosok 2011-ben 12 versenyt megnyertek a 19-ből, és az időmérő edzéseken a teljes idény során domináltak.

Adrian Newey, az istálló főtervezője elárulta, miután a tavalyi modellt gyakorlatilag a trükkös kipufogórendszer köré tervezték, nagy kihívás várt rájuk, hiszen egy teljesen új irányvonalon kellett elmozdulniuk.

„Az RB7-est tavaly a kipufogó köré terveztük, így idén – miután tudtuk, hogy máshol kell elhelyezni a rendszert – vissza kellett lépnünk és ki kellett találnunk, hogy fejlesszük az új autót” – fogalmazott a szakember.

„Az egyik kulcsfontosságú tényező a hátsó menetmagasság. A kipufogó lehetővé tette számunkra, hogy megemeljük az autó hátulját. Miután most vissza kellett lépnünk, újra kellett terveznünk az autót az alacsonyabb menetmagasságnak megfelelően.”

A Red Bull Racing változatlan felállással, a Sebastian Vettel – Mark Webber versenyzőpárossal vág neki a bajnoki küzdelmeknek.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Lehullt a lepel a címvédő Red Bull autójáról
Verstappen: Meggyőződésem, hogy gyorsabb vagyok Hamiltonnál!
A Mercedest meglepte a Red Bull hungaroringi szárnyválasztása
Harag és kétségbeesés: Belgiumban vállalja be a rajtbüntetést a Red Bull?
Kiderült, mi okozta Räikkönen balesetét a hungaroring bokszutcájában
Schumachert meglepte, milyen sokáig tartani tudta Verstappenéket

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!