Leleplezték a Red Bull titkos fegyverét?

Olasz lapértesülések szerint igazak a hírek, melyek szerint a Red Bull Racing egy különleges elektronikai beállítással futtatja autóit az időmérők utolsó körében, és ezért sincs ellenfele versenyzőiknek az idei szezonban.


Olasz lapértesülések szerint igazak a hírek, melyek szerint a Red Bull Racing egy különleges elektronikai beállítással futtatja autóit az időmérők utolsó körében, és ezért sincs ellenfele versenyzőiknek az idei szezonban.

Elsőként az ITV egykori kommentátora, James Allen írt a rendszerről saját weboldalán, és az Autosprint magazin is úgy tudja, hogy valóban egy különleges motorbeállítást használhatnak az energiaital-gyárosok az időmérő utolsó körében az idei évben.

Az elektronikai beállítással pedig rá tudják kényszeríteni a Renault V8-as motort arra, hogy egyenletes maradjon a diffúzorra érkező kipufogógáz nyomása, függetlenül attól, hogy a versenyző gázt ad, avagy sem.

Ez pedig lehetővé teszi, hogy a lassabb részeken – ahol nincs komolyabb gázadás – hatékonyabb legyen a dupla diffúzor, azaz folyamatosan nagy legyen a leszorítóerő, ami tizedeket is jelenthet egy kör alatt.

Ezt a motorbeállítást azonban a Red Bull csak az időmérő legkritikusabb pontján, az utolsó etapban, ott is maximum 1-2 körön keresztül használja, mert az óriási terhelést jelent a motornak, és sérüléseket okozhat, írja James Allen.

A Red Bull az eddig megrendezett kilenc futamon nyolc alkalommal indulhatott az első pozícióból.

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS