A Lotus technikai igazgatója, James Allison szerint egyáltalán nem okoz hátrányt csapatának az, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrégiben elutasította a gárda motorszállítójának motorvezérléssel kapcsolatos kérelmét.
A Lotus technikai igazgatója, James Allison szerint egyáltalán nem okoz hátrányt csapatának az, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrégiben elutasította a gárda motorszállítójának motorvezérléssel kapcsolatos kérelmét.
A hírek szerint a Renault Barcelonában afelől érdeklődött az FIA-nál, az előttünk álló szezonban alkalmazhat-e új motorvezérlési beállításokat, melyeknek köszönhetően partnercsapatai, a Red Bull, a Lotus, a Williams és a Caterham hatékonyabban tudják kihasználni a Coanda-hatás előnyeit.
A szövetség nemleges választ adott, állítása szerint ugyanis idén is azokat az irányelveket kell követni a motorvezérlések tekintetében, melyekben tavaly a Német Nagydíjat követően megállapodtak – tehát a 2012-es szezon első felében használt beállításokat.
James Allison, a Lotus technikai igazgatója szerint ez egyáltalán nem érinti hátrányosan az enstone-i alakulatot.
„A Forma-1 csapatai a szabályok adta kereteken belül dolgoznak, azonban folyamatosan megpróbálják feszegetni ezeket a bizonyos határokat” – magyarázta.
„Van számos világos szabály a motorvezérlésre vonatkozóan, a Renault pedig megpróbálta maximalizálni a regulákban rejlő lehetőségeket, mint ahogy teszi azt a többi motorszállító is.”
„Kísérleteztünk a motorvezérléssel a múlt heti tesz utolsó napján, és elmagyaráztuk az FIA képviselőinek, mit is teszünk éppen. Miután kipróbáltuk ezeket a beállítások – melyek egyébként nem is tűntek túl hatékonynak – az FIA azt a tájékoztatást adta, hogy nem igazán elégedett ezzel a dologgal.”