A mexikói versenyzőt 5 másodperces időbüntetéssel sújtották a vasárnapi versenyen, a versenybírók indoklása szerint azért, mert jogosulatlan előnyhöz jutott, amikor átvágott a bukótéren a 3-as és 4-es kanyarokban a futam nyitókörében.
Perez dühös volt a történtek miatt, mert úgy kerülte meg a pályát, hogy végig a kihelyezett bójákon belül maradt, ahogy a szabályok előírják.
Az FIA-nak viszont nem tetszett a rutinos versenyző manővere, hiszen olyan autók elé tért vissza a pályára, melyek korábban előtte voltak.
A Francia Nagydíj előtt a sportot irányító testület levélben adott tájékoztatást a csapatoknak arról, mi engedélyezett, és mi nem a hétvége során. Ebben a versenyigazgató, Michael Masi világossá tette, ha egy versenyző levágja a kanyart, és adott esetben a bójákon belül marad, akkor is „csak úgy térhet vissza a pályára, ha azt biztonságosan teszi, és nem jut jogosulatlan előnyhöz”.
A Motorsport.com című lapnak nyilatkozva Masi elárulta, a Monacói Nagydíj után a versenyzők azt kérték az FIA-tól, büntessenek mindenkit, aki ily módon előnyt szerez.
„A lényeg az, hogyha valaki visszatér a pályára, akkor először is biztonságosan kell megtenni, másodsorban pedig nem szerezhet előnyt” – magyarázta a versenyigazgató.
„A belső kamerás felvételeken jól látszik Lance Stroll autójából – aki közvetlenül mögötte volt –, hogy Sergio elfékezte magát, úgy döntött, hogy balra húzódik, elmegy a bója mellett, és végül [Alex] Albon és [Kevin] Magnussen előtt tért vissza.”
„Erről épp beszéltünk Monacóban, a versenyzői értekezleten is, ahol a pilóták azt kérték, hogy amögött a versenyző mögött kelljen lenniük, aki mögött bementek a kanyarba.”
Masi világossá tette, azért nem adtak utasítást Pereznek arra, hogy adja vissza a pozíciókat, mert szintén a versenyzők kérése volt az, hogy előnyszerzés esetén csak a legelső kanyarban történtek kapcsán jelezzenek nekik ilyesmit.
„Nagyon nyitott értekezést folytattunk velük Kanadában, és mindenki azt mondta: meg kell húzni valahol a vonalat, és amint kijövünk az első kanyarkombinációból, lesz, ami lesz, együtt kell élni a döntéssel.”
A versenyigazgató azt mondja, Perez csak akkor úszhatta volna meg a büntetést, ha azon nyomban visszaadja a kanyarlevágás által nyert pozíciókat.
„Ha Sergio úgy dönt, hogy a 6-os kanyarból kijövet visszamegy ezen két autó mögé, akkor szerintem azt mondtuk volna, hogy hátrányba hozta magát a történtek miatt.”