Friss hírek

Magyarázat: Ezért nem akar fordított rajtrácsot a Mercedes

A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff elmagyarázta, miért vétózták meg azt a javaslatot, hogy fordított rajtrácsos sprintversenyek váltsák ki a klasszikus időmérő edzéseket bizonyos versenyhétvégéken.

A Forma-1-es csapatfőnökök múlt héten egyeztettek arról, hogy azokon a helyszíneken, ahol két versenyt rendeznek idén – Ausztriában és Nagy-Britanniában –, a második versenyek rajtsorrendjéről ne hagyományos időmérők, hanem olyan sprintfutamok döntsenek, melyeken a vb-pontverseny állásának fordított sorrendjében állnának rajthoz a pilóták.

A versenyhétvégék formátumának ily módon történő megváltoztatását a csapatok többsége – köztük a Ferrari és a Red Bull – támogatta, a Mercedes azonban nem. Mivel a 2020-as sportszabályzat módosításához a csapatok egyhangú beleegyezése szükséges, semmi esély arra, hogy az ötlet megvalósításra kerül idén.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerdán újságíróknak nyilatkozva magyarázatot adott arra, miért vétózták meg a változtatást. A szakember három okot említett.

„Úgy tűnik, a Forma-1-ben állandóan felmerül, hogy előásunk régi ötleteket, amiket már kielemeztünk és visszautasítottunk” – kezdte Wolff.

„Aztán azt gondolja, hogy nagyszerű lenne, és ismét napirendre kerül. Szóval meg kell nézni az okokat, hogy miért is voltunk ellene – és három alapvető indok van.”

„Először is, azt gondolom, hogy a Forma-1 egy meritokrácia. A legjobb versenyző a legjobb autóban győz. Nem kell trükközni azzal, hogy a feje tetejére állítjuk a mezőnyt, hogy izgalmasabb versenyzést produkáljunk.”

„Másodszor: a túraautózásból tudom, hogy a stratégiák nagyon hasznos eszközzé válnak, amikor az első verseny eredménye gyakorlatilag meghatározza a következő verseny rajtsorrendjét. Csak képzeljük el, hogy az egyik versenyződ nem szerepel jól a vasárnapi versenyen az első spielbergi hétvégén, és úgy döntesz, hogy inkább kiállsz az autóval. Akkor ez az autó fog a pole-ból rajtolni a kvalifikációs futamon.”

„És ha ez az autó, amelyik a pole-ból rajtol, a középmezőnyhöz tartozik, akkor vasárnap a pole-ból indul és megnyeri a versenyt. Lesznek olyan autók a mezőny közepén, melyek védekezni fognak, és blokkolnak, amennyire csak tudnak.”

„Ezért az az autó, amelyik gyors, és a mezőny végéről rajtol, nagyobb kockázattal esik ki, ez pedig hatással lesz a bajnokságra.”

„A harmadik ok pedig a színtiszta teljesítmény. Akinek a leggyorsabb autója lesz – nem feltétlenül nekünk –, az kvázi büntetve lesz a második és harmadik leggyorsabb csapathoz képest, mert egyszerűen előrébbről fognak rajtolni.”

„Jól tudjuk, hogy gyakran nincsenek óriási különbségek, ezért egy kicsit opportunista megoldás bizonyos csapatoknak előnyt adni.”

Fotó: Red Bull Racing

Miközben Chistian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nemrég azt mondta, nagyon csalódott lenne, ha a Forma-1 nem használná ki a mostani helyzet adta lehetőséget arra, hogy kipróbáljon dolgokat, Wolff rámutatott, a rajongók sem feltétlenül szeretnék a fordított rajtrácsos sprintfutamokat.

„Mi azt mondjuk, hogy nem most van itt az ideje a kísérletezgetésnek olyan dolgokkal, melyeket érdekes módon még a Forma-1 rajongói sem támogatnak. Egy felmérés szerint mindössze 15 százalékuk nyilvánította ki érdeklődését a fordított rajtrácsok iránt.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!