A fejlesztési stratégiát még az elmúlt évben jelentették be, és amellett, hogy megújul hazánk legismertebb versenypályája, felépül egy MotoGP-helyszín is, mostanra pedig már az is kiderült, hogy hol.
„Több helyszínt is megnéztünk, majd gazdasági és technológiai aspektusok alapján úgy döntöttünk, a Nyíregyháza, Debrecen, Miskolc háromszög a legmegfelelőbb: megközelíthető, ráadásul ott találtunk rá a területre, amely nincs túlságosan közel a lakott településekhez, hogy a zaj ne zavarja az ott lakókat, ugyanakkor a fentebb említett három nagyváros közelsége garantálja, hogy a szurkolók szállása, ellátása is megoldott legyen” – nyilatkozta az NSO-nak Palkovics László.
Az autó- és motorsport-stratégia első lépése viszont a Hungaroring felújítása lesz, a magyar versenypálya szerződése ugyanis 2026-ig szól a Forma-1 tulajdonosával, a Liberty Mediával.
„Az első mindenképp a Hungaroring felújításának megtervezése és elfogadtatása kell legyen, mert bár első hallásra megnyugtatónak tűnik, hogy 2026-ig van szerződésünk a Formula–1-es futam megrendezésére, ez nem is olyan sok idő, ha át kell alakítani az egész főépületet és depóterületet, a nézőtérről már nem is beszélve. Úgyhogy a tervezésnek nagyon gyorsan meg kell történnie.”
Palkovics beszélt arról is, nagyon szeretnék, ha mihamarabb újra magyar versenyző lenne a Forma-1-ben, és persze a MotoGP-ben.
„Ha tudjuk teljesíteni, amit leírtunk, akkor lesz két világszínvonalú pályánk, és lesznek nemzetközileg ismert és elismert versenyzőink” – mondta a politikus, amikor arról kérdezték, véleménye szerint milyen lesz a magyar autó- és motorsport 5-10 év múlva.
„Fontos lenne, hogy az ötödik és a tizedik év között legyen Forma-1-es és MotoGP-pilótánk is. Globálisan nézve talán kevesebb világsorozat lesz, amelyek a mostaninál jóval fenntarthatóbb üzleti modell alapján működnek majd, és persze még fejlettebb technológiát használnak – nagyobb szerepet kap a tisztán elektromos hajtás és a hibrid technológia.”