A Williams istálló névadó résztulajdonosa, Sir Frank Williams elárulta, a költségcsökkentő intézkedések mentették meg csapatát a teljes csődtől.
A Williams istálló névadó résztulajdonosa, Sir Frank Williams elárulta, a költségcsökkentő intézkedések mentették meg csapatát a teljes csődtől.
A nagy múlttal rendelkező grove-i bázisú alakulat jövője komoly veszélybe került, ugyanis a tavalyi év végén kirobbant gazdasági világválság miatt számos nagyobb támogatója (Baugar, RBS, Petrobras, Lenovo) elhagyta.
Éppen ezért nem is jöhetett volna jobbkor a költségcsökkentő intézkedések bevezetése a független különítménynek, ami Williams úr szerint egy új kezdetet jelentett számukra.
“Tekintettel arra, hogy hatalmas nyomás nehezedett a vállunkra a megemelkedett költségek miatt, az idei évben életbe lépő szabályok, melyek ennek visszaszorítását hivatottak szolgálni, komoly előnyt jelentenek számunkra” – mondta Williams a Financial Times-nak.
Bár a “kiscsapat” folyamatos veszteséget termelt az elmúlt években, a csapatfőnök szerint ezen változtatni tudnak majd a következő években, különösen úgy, hogy drasztikusan csökkennek a költségek.
“Profitot kell termelnünk” – folytatta Williams. “Ahhoz, hogy sikeresek legyünk, és biztosítsuk helyünket az üzletben, financiálisan is sikeresek kell, hogy legyünk. Éppen ezért minden évben profitot kell termelnünk. Veszteségesek voltunk az elmúlt két-három évben, de megvannak a tartalékaink, és az erőforrásaink ahhoz, hogy kezelni tudjuk a helyzetet.”
A Financial Times arról is beszámolt, hogy a túlélés érdekében, a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone megelőlegezte a csapatnak azt a 14.5 millió fontot, amelyet csak a készülőben lévő új Concorde Egyezmény aláírása után kapott volna meg.