Friss hírek

Maldonado: Renault-motorral is jók lehetnénk

Pastor Maldonado szerint nem lenne tragédia, ha a Lotus Forma-1-es csapata a jövőben ismét Renault-motorokat használna a száguldó cirkuszban.


Pastor Maldonado szerint nem lenne tragédia, ha a Lotus Forma-1-es csapata a jövőben ismét Renault-motorokat használna a száguldó cirkuszban.

Az enstone-i gárda még tavaly döntött úgy, hogy lecseréli a francia gyártó erőforrásait a Mercedes-motorjaira: a Lotus hosszú távra szóló megállapodást kötött a csillagos márkával.

Az elmúlt időszakban azonban számos pletyka látott napvilágot arra vonatkozóan, hogy a Lotus ismét szövetségre léphet a Renault-val – nem is akármilyen formában!

Úgy hírlik, a kiscsapat a francia gyártó gyári alakulatává nőheti ki magát hamarosan, amennyiben a Renault igazgatótanácsa úgy határoz, hogy a jövőben nem csupán motorbeszállítóként akar részt venni az F1-es küzdelmekben.

Mivel a Renault jelenleg motorgyártóként meglehetősen gyenge formát nyújt, míg a Mercedesszel egyértelműen előrelépett a Lotus, Pastor Maldonadót arról faggattuk az Osztrák Nagydíj hétvégéjén, szíve szerint minek örülne jobban: ha a Mercedes-erőforrásokkal folytathatnák, vagy annak, ha a Renault gyári csapataként versenyezhetnének az F1-ben.

„Erre a kérdésre nagyon nehéz válaszolni” – mondta az F1Világ.hu-nak adott exkluzív interjújában a venezuelai versenyző.

„Az idei szezonban rengetegen kérdezgetnek a Mercedes-motorokról, de ez az egész nemcsak a motorokról szól, hanem a csapatról, az egész csomagról. Márpedig a csomag is kiválóan működik.”

Mal

Maldonado azt mondja, bár való igaz, hogy az új motorformula bevezetése óta az erőforrásoknak jóval komolyabb szerep jut az F1-ben, egy erős aerodinamikai csomag, valamint egy kiválóan dolgozó csapat nélkül nem lehetne jó eredményeket elérni.

Ha tehát a Lotus esetleg Renault-erőforrásokkal folytatná a jövőben, az sem jelentené azt, hogy küszködés vár az istállóra.

„Láthattuk, hogy tavaly a Red Bull második lett a pontversenyben a Renault-motorokkal, szóval az ő csomagjuk is egyben volt, még ha az erőforrásuk nem is éppen a legjobb volt – hiszen rengeteg probléma adódott vele. Szóval minden attól függ, egy csapat hogyan halad a fejlesztésekkel az idény során.”

„Működési szempontból, a fejlesztéseket tekintve a mi csapatunk is kiválóan teljesít.”

Lapunk a csapathoz közel álló forrásoktól úgy értesült, a Lotus továbbra is komoly anyagi gondokkal küszködik, így továbbra is benne van a pakliban, hogy a Renault gyári csapataként folytatják a jövőben.

Cyril Abiteboul, a Renault Sport F1 ügyvezetője nemrégiben elárulta, a 2015-ös szezon második felében hoznak döntést arról, hogy minden erejükkel a Red Bullt támogatják-e tovább, vagy esetleg gyári csapatot indítanak a Forma-1-ben – ugyanakkor az sem kizárt, hogy hátat fordítnak a királykategóriának.

„Sietségre nincs okunk, ám gondolom, hogy a Red Bull is lassan szeretné tudni, milyen motor helyezkedik majd el 2017-től a váltójuk és az üzemanyagtartályuk között” – mondta a szakember.

„Pontosan tudom, hogy egy olyan istállóról van szó, mely meglehetősen korán elkezd már tervezgetni, szóval a 2015-ös év második felében szeretnék már tudni, mi lesz 2017-ben.”

„A legjobb, amit momentán tehetünk, hogy feltételezzük, együtt folytatjuk – mi motorszállítóként, ők pedig a Renault motorpartnereként.”

„Ugyanakkor szem előtt kell tartanunk a jövőnket is. Alakulhat úgy, hogy más irányba indulunk el, ha azonban nincs versenyképes motorunk, akkor nincs jövőnk sem.”

Renault

Abiteboul elárulta, egyelőre nem a gyári csapat indítása élvez prioritást, de nem kizárt, hogy ebbe az irányba indulnak el.

„Egy saját csapat indítása csak akkor válik aktuális kérdéssé, ha nem tudjuk megoldani a jelenlegi helyzetet a Red Bull-lal. Üzleti szempontból teljesen más, amikor van egy saját csapatod, hiszen szerezhetsz bevételeket a támogatóktól, a FOM-tól, az értékesítésből, és így tovább.”

„Korábban csapatként működtünk, szóval pontosan tudjuk, milyen költségekkel jár, és azt is, hogyan kell felépítenünk. Elég csak megnézni a Mercedest: ők is sokkal kevesebbet költenek a csapat működtetésére, mint a motorprojektre.”

„Hangsúlyozom, momentán nem erre fókuszálunk, hiszen elsősorban motorokat szeretnénk gyártani, de lehetnek üzleti okai is annak, hogy végül saját csapatot indítunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További hírek