A maranellóiak számára nehezen indult a 2019-es szezon, a nyári szünetet követően azonban a csapat teljesítménye jelentősen feljavult.
Az várható volt, hogy a Ferrari a motorigényes helyszíneken, Belgiumban és Olaszországban erős lesz, arra viszont talán még ők sem számítottak, hogy idei első kettős győzelmüket egy kanyargós utcai pályán, Szingapúrban szerzik majd.
Pedig így történt: a Ferrari Szingapúrban bevetett újításai olyannyira betaláltak, hogy a csapat SF90-es versenyautója már látszólag minden típusú versenypályán ütőképes tud lenni.
Amikor Mattia Binotto csapatfőnököt nemrég arról kérdezték, a fejlesztési csomag mennyire volt fontos a 2020-as tervezés tekintetében, illetve, hogy azt alkalmazni tudják-e majd a jövő évi autónál is, a szakember így felelt: „Vagy vica-versa! Talán inkább a jövő évi fejlesztéseket tettük fel az idei autóra.”
„A szabályok ugyanezek lesznek jövőre is, szóval érdekünk, hogy a jelenlegi autóra is felkerüljenek. Bármi, amit idén megépítünk, az autó megértése szempontjából kulcsfontosságú lesz jövőre is.”
„Ezért is fókuszálunk, illetve teszünk erőfeszítéseket a 2019-es évet tekintve is – nemcsak azért, mert versenyeket akarunk nyerni, hanem azért is, hogy alaposan megértsük az autó általános teljesítményét idén, ez ugyanis előny lesz jövőre.”
[su_service title=”Hogyan támadt fel Szingapúrban a Ferrari?” icon=”icon: play” size=”20″][Elite_video_player id=”12″][/su_service]
Arról már korábban beszámoltunk, a Ferrari nem tervezi, hogy változtat versenyautójának tervezési filozófiáján, Binotto pedig most azt mondta, az idei teljesítmény a bizonyíték, erre nincs is különösebb szükség.
„Ami az első szárnyat illeti, szerintem néhányan másolnak minket jelen pillanatban. Inkább, minthogy mi másolnánk őket. Szóval azt gondolom, a jövő évi autó a jelenlegi továbbfejlesztése lesz.”
„Hatékony autót fejleszteni mindig fontos az üzemanyag-hatékonyság, a sebesség szempontjából, és nem gondolom azt, hogy ez egy elbaltázott koncepció lenne.”
„Ha visszatekintünk, és összeszámoljunk az elszalasztott lehetőségeket is győzelmeket, nem gondolom azt, hogy a rossz oldalon vagyunk az egyensúlyt illetően. Voltak egyéb okai is annak, hogy nem a várakozások szerint teljesítettünk. Nem csupán az autó koncepciója.”
„Amikor megoldottuk az autó gyengeségeit, elég versenyképesek tudtunk lenni, szerintem ez az elmúlt versenyeken is látszott.”