Az osztrák istálló több újítást is felvonultatott a Hungaroringen – módosított az RB19-es versenygép oldalszekrényein, valamint padlólemezén is. A csapatnál a hétvégi Belga Nagydíjon tovább folytatják majd ezen fejlesztések kiértékelését, Christian Horner pedig elárulta, több teljesítménynövelést célzó fejlesztésük az idei autóhoz már nem lesz.
Mivel a Red Bull a költségvetési szabályok 2021-es megszegése miatt októberig kevesebb ideig használhatja szélcsatornáját, mint az ellenfelek, a világbajnok istállónak hatékonyan kell kialakítania fejlesztési programját.
„Az újítások azt nyújtották, amit vártunk tőlük. Ebből a szempontból tehát pipa. Most pedig a ránk kiszabott hendikep miatt tényleg át kell állítanunk a fókuszt a következő évre, hiszen jelentős hátrányban vagyunk a szélcsatornaidő tekintetében az ellenfeleinkhez képest, és nagyon ki kell válogatnunk, hogyan használjuk ezt fel” – mondta a csapatfőnök.
A Forma-1 szabályai szerint azok a csapatok, melyek előkelőbb helyet foglalnak el a bajnokságban az év bizonyos pontjain, kevesebb időt dolgozhatnak a szélcsatornában. A Red Bull tehát eleve csak 70 százalékkal tervezhet(ne) a Mercedes 75, az Aston Martin 80 és a Ferrari 85 százalékához képest, ebből jön még le a 10 százalékos büntetés a pénzügyi szabályok megszegése miatt.
„Októberig vonatkozik ránk a büntetés, szóval a heti futásokat nézve jelentős hátrányban vagyunk a második és a harmadik helyezetthez képest. És rendkívül nagy lemaradásban vagyunk a 4. és 5. helyezetthez képest. Ha például a McLarenhez hasonlítjuk magunkat, óriási a különbség.”
„Ezért nagyon-nagyon gondosan ki kell választanunk, mire használjuk a szélcsatornát. Ezért is végez hihetetlen munkát a Milton Keynes-i mérnöki brigád, nagyon hatékonyan fejlesztik az autót.”
Horner azt mondja, mivel már a 2024-es, RB20-as versenygép fejlesztésére koncentrálnak, az idei modellre jobbára csak pályaspecifikus újítások kerülnek fel.
„Lesz néhány pályaspecifikus dolog, de semmi olyan, ami mellett már elkötelezte magát a kutatási és fejlesztési részlegünk.”