A 2022-es évre jelentősen megváltoztak a Forma-1 technikai szabályai, emiatt pedig a versenyautók is teljesen átalakulnak. A McLaren február 11-én mutatja be új versenyautóját, mely az MCL36-os kódjelet viseli majd. Az előszezoni tesztelés ezt követően, február 23-án kezdődik Barcelonában, Piers Thynne, a csapat műveleti igazgatója pedig egy interjúban elárulta, már az év első versenyére komoly fejlesztések kerülnek fel az új modellre.
„Tudjuk, hogy az első versenyen kritikus a teljesítmény, ezért egy fejlesztési csomaggal érkezünk oda, amit sokkal több követ majd” – mondta a szakember. „Az egyik oka annak, hogy erre támaszkodunk, hogy tudjuk, fejleszteni akarunk az autón. Azért nem jár díj, ha hat padlólemezzel és hat első szárnnyal érkezünk meg az első futamra.”
|
„Jelentősen másképp állunk hozzá az idei szezonhoz, hogy a gyártási kapacitás rendelkezésre álljon, és reagálni tudjunk az aerodinamikai evolúcióra. Ez lesz a kulcsa a sikernek idén.”
Thynne beszélt arról is, egyfajta „kulturális változás” zajlott csapaton belül, hiszen bizonyos dolgokat másképp csinálnak az idei autóval kapcsolatban, mint a korábbi években. Például, hogy kevesebb tartalékalkatrészt gyártanak le, hogy legyen kapacitásuk a fejlesztésekre.
„Szeretnénk addig elhúzni, ameddig csak lehet, és meg akarjuk adni a lehetőséget magunknak arra, hogy már az első versenyre meglegyenek a fejlesztéseink. Az új autó programja gyökeresen más, mint a korábbiaké. Nehéz program, és főleg akkor kell a nagyszerű csapatmunkára és a célokra fókuszálni, amikor tudjuk, hogy a jelentős mérnöki és gyártási kihívásokat a költségplafon alatt kell megvalósítanunk.”
A McLaren műveleti vezetője hozzátette, nehéz volt meghozni azt a döntést, hogy kevesebb tartalékalkatrészt gyártanak le, az azonban nem fog előfordulni, hogy híján lesznek majd valaminek.
„Kevesebb elérhető alkatrész lesz az MCL36-oshoz, mint a tavalyi autóhoz, hogy legyen büdzsé a teljesítmény növelésére. Az viszont nem fog előfordulni, hogy túl kevés alkatrészünk lesz, hogy működtessük az autókat, erről gondoskodunk. De ha korábban 5-6 alkatrészünk volt valamiből, akkor most csak 5 lesz, ha eddig 4-5, akkor csak 4.”
A 2022-es szezon március 20-án rajtol Bahreinben.