Már a bahreini idénynyitóra komoly fejlesztésekkel érkezik a McLaren

Már a szezon első, bahreini versenyére komoly újításokkal készül a McLaren Forma-1-es csapata – a wokingi istálló az új szabályok miatt másképp áll hozzá az évközi fejlesztésekhez, mint az elmúlt idényben.

A 2022-es évre jelentősen megváltoztak a Forma-1 technikai szabályai, emiatt pedig a versenyautók is teljesen átalakulnak. A McLaren február 11-én mutatja be új versenyautóját, mely az MCL36-os kódjelet viseli majd. Az előszezoni tesztelés ezt követően, február 23-án kezdődik Barcelonában, Piers Thynne, a csapat műveleti igazgatója pedig egy interjúban elárulta, már az év első versenyére komoly fejlesztések kerülnek fel az új modellre.

„Tudjuk, hogy az első versenyen kritikus a teljesítmény, ezért egy fejlesztési csomaggal érkezünk oda, amit sokkal több követ majd” – mondta a szakember. „Az egyik oka annak, hogy erre támaszkodunk, hogy tudjuk, fejleszteni akarunk az autón. Azért nem jár díj, ha hat padlólemezzel és hat első szárnnyal érkezünk meg az első futamra.”

Hirdetés
 

„Jelentősen másképp állunk hozzá az idei szezonhoz, hogy a gyártási kapacitás rendelkezésre álljon, és reagálni tudjunk az aerodinamikai evolúcióra. Ez lesz a kulcsa a sikernek idén.”

Thynne beszélt arról is, egyfajta „kulturális változás” zajlott csapaton belül, hiszen bizonyos dolgokat másképp csinálnak az idei autóval kapcsolatban, mint a korábbi években. Például, hogy kevesebb tartalékalkatrészt gyártanak le, hogy legyen kapacitásuk a fejlesztésekre.

„Szeretnénk addig elhúzni, ameddig csak lehet, és meg akarjuk adni a lehetőséget magunknak arra, hogy már az első versenyre meglegyenek a fejlesztéseink. Az új autó programja gyökeresen más, mint a korábbiaké. Nehéz program, és főleg akkor kell a nagyszerű csapatmunkára és a célokra fókuszálni, amikor tudjuk, hogy a jelentős mérnöki és gyártási kihívásokat a költségplafon alatt kell megvalósítanunk.”

A McLaren műveleti vezetője hozzátette, nehéz volt meghozni azt a döntést, hogy kevesebb tartalékalkatrészt gyártanak le, az azonban nem fog előfordulni, hogy híján lesznek majd valaminek.

„Kevesebb elérhető alkatrész lesz az MCL36-oshoz, mint a tavalyi autóhoz, hogy legyen büdzsé a teljesítmény növelésére. Az viszont nem fog előfordulni, hogy túl kevés alkatrészünk lesz, hogy működtessük az autókat, erről gondoskodunk. De ha korábban 5-6 alkatrészünk volt valamiből, akkor most csak 5 lesz, ha eddig 4-5, akkor csak 4.”

A 2022-es szezon március 20-án rajtol Bahreinben.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!