A Mercedes Forma-1-es csapatánál azt mondják, sikerült előrelépéseket tenniük idei autójukkal, így az már melegebb körülmények között is versenyképes tud lenni.
A német istálló idei modellje is jobban küszködött a hátsó abroncsok túlmelegítésével, mint a riválisok, ez pedig komoly problémákat okozott a melegebb helyszíneken.
Lewis Hamilton viszont nyerni tudott a Magyar Nagydíjon, ahol nagy hőség, és közel 60°C-os aszfalt fogadta az F1-es mezőnyt.
A brit győzelméhez nagyban hozzájárult az is, hogy a verseny első etapjában a vártnál tovább kint tudott maradni az ultralágy abroncsokon.
„Az komoly szerepet játszik, ha az ember tiszta pályán autózhat, de néha elég nagy misztikum az, hogy egyik gumival jól tudunk teljesíteni, a másikkal pedig nem. Azt gondolom, most ez a Ferrarinál fordítva volt” – mondta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója.
„Sok adatot kell még gyűjtenünk, sok mindent meg kell értenünk, de abszolút uralkodó érzés bennünket most az, hogy megnyertük a versenyt Budapesten 60°C-os aszfalton. Ez olyasvalami, ami korábban elképzelhetetlen volt számunkra. És ez jó érzésekkel tölt el, mert sikerült jobban megértenünk a helyzetet, és versenyképesebbek tudunk lenni a továbbiakban a forróbb versenyeken.”
A Mercedesnek ráadásul nemcsak a gumikezelésben, hanem a rajtokban is sikerült fejlődnie – Hamilton a Hungaroringen ezzel kapcsolatban még azt mondta, ezen folyamatosan dolgoznak.
„A Ferrarik nagyon-nagyon erősek a rajtoknál” – mondta a listavezető. „Évek óta azok. Nyilván minden évben prioritást jelent számukra, és fejlesztenek rajta, mert látják, hogy van terület a fejlődésre.”
„Az a minimum, hogy az ember tartani akarja a pozícióját a rajtoknál, a legjobb pedig az lenne, ha métereket tudnánk hozni a többieken. Folyamatosan dolgozunk ezen. Rengeteg munkát fektetünk abba, hogy javuljunk ezen a téren.”