Már az idei évtől változhat a pontrendszer az F1-ben

A forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) csütörtöki sajtótájékoztatóján ismertette reformcsomagját, melyben többek között a világbajnoki pontrendszer azonnali átalakítása is szerepel.

A forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) csütörtöki sajtótájékoztatóján ismertette reformcsomagját, melyben többek között a világbajnoki pontrendszer azonnali átalakítása is szerepel.

Az új pontrendszer szerint a győztes 10 helyett 12 pontot kapna, a második 9 ponttal gazdagodna, a harmadik pedig 7 pontot vihetne haza.

Továbbra is az első nyolc helyezett kapna pontokat, és a negyedik helytől lefelé 5-4-3-2-1 lenne a leosztás.

A jelenlegi is érvényben lévő pontrendszert még 2003-ban vezették be, miután az azt megelőző években nem egyszer fordult elő olyan – részben Michael Schumacher dominanciájának köszönhetően –, hogy már jóval a szezon vége előtt eldőlt a világbajnoki cím sorsa.

A jelenlegi rendszer azonban sokak szerint nem igazságos, ugyanis nem jutalmazza eléggé a győzelmeket, hiszen mindössze két pont a különbség az első (10), és a második (8) helyezett között.

Ez pedig a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone szerint nagyban hozzájárul ahhoz, hogy kevés az előzés a versenyeken, mert a pilóták nincsenek kellőképpen motiválva, és két pontért inkább nem kockáztatnak.

Ecclestone éppen ezért korábban már felvetette az Olimpiai játékokhoz hasonló medálrendszer bevezetését, ami garantálná, hogy a legtöbb futamgyőzelmet szerzett versenyzőé lenne a bajnoki cím.

A csapatok szövetsége azonban nem támogatta a brit szakember ötletét, ehelyett egy új rendszert dolgozott ki, amely szintén arra lett kiélezve, hogy jobban jutalmazza a győzelmeket.

A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh elmondta, szükség van a pontrendszer átalakítására, ugyanis a piackutatásból szintén az derült ki, hogy a nézők nagyobb pontkülönbséget szeretnének az első és a második helyezett között, hogy a pilóták inkább a helyezésekért, mintsem a pontokért küzdjenek.

A FOTA a pontrendszer azonnali megváltoztatása mellett azt is el szeretné érni, hogy a csapatok már az idei évtől hozzák nyilvánosságra, mennyi üzemanyaggal kezdik meg az adott futamot.

A csapatok jóváhagyása tehát már megvan, most az FIA Motorsport Világtanács elé kell vinni a kezdeményezéseket, ahol minden bizonnyal mindenre rábolintanak majd.

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS