Az extra teszteket a Katari Nagydíjon vezette be a sportot irányító testület azzal egyidőben, hogy a Red Bull megkérdőjelezte a Mercedes hátsó szárnyának legalitását. Az energiaital-gyárosok szerint a rivális csapat flexibilis hátsó szárnnyal trükközött, az osztrákok pedig úgy látják, a szigorúbb teszteknek köszönhetően a Mercedes fel is hagyott ezzel.
Toto Wolff, a címvédő gárda csapatfőnöke ugyanakkor azt mondta, semmit sem változtattak versenyautójukon, a Red Bull pedig szellemeket lát.
A legfrissebb hírek szerint a szigorúbb terheléses teszteket az FIA a hétvégi Szaúd-Arábiai Nagydíjon, majd a szezonzárón, Abu Dhabiban is alkalmazza majd, ám úgy tudni, ha a csapatok el is buknak ezeken a teszteken, nem kell büntetéstől tartaniuk.
Hasonló volt egyébként a helyzet a szezon első felében is, amikor a Mercedes kérdőjelezte meg a Red Bull hátsó szárnyát a Spanyol Nagydíjon. Akkor egy technikai direktívában szigorítottak a szabályokon, az addigi, rugalmasnak vélt szárnyakat azonban még Monacóban, Azerbajdzsánban és Franciaországban használni lehetett.
Az FIA szóvivője azt mondta, a legújabb terheléses tesztek információgyűjtésre szolgálnak, ám jó eséllyel érvényesek lesznek majd 2022-ben, amikor radikálisan megváltoznak majd a Forma-1-es versenyautók az új szabályok miatt.