Marko: Elfogadhatatlan Verstappen rajtbüntetése! - F1VILÁG.HU

Marko: Elfogadhatatlan Verstappen rajtbüntetése!

HIRDETÉS
Teljes mértékben elfogadhatatlannak tartja Max Verstappen hétvégi rajtbüntetését a Red Bull motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko, aki a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA) bírálta érthetetlen döntése miatt.
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 17: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing and Red Bull Racing Team Consultant Dr Helmut Marko look on in the garage during practice ahead of the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 17, 2021 in Northampton, England. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Verstappent 5 rajthellyel sorolták hátrébb a Katari Nagydíj rajtrácsán, miután kiderült, hogy a szombati időmérő edzés utolsó perceiben nem lassított kellőképp a dupla sárga zászlós jelzésnél.

A versenybírók indoklásából ugyanakkor kiderült, bár a 16.6-os zászlós pontnál valóban dupla sárga zászlót lengettek, az FIA erre szolgáló rendszerében nem volt jele a veszélynek, így sem a csapatok nem kaptak jelzést a monitorokon, sem pedig a versenyzők a kormányukon.

Helmut Marko szerint elfogadhatatlan, ami történt.

„Érthetetlen, hogy az FIA nem tudja irányítása alá vonni a teljes jelzőrendszert… Ha a digitális rendszert hirtelen nem használják tovább, majd egy tapasztalatlan sportbíró előbb egy zászlót, majd kettőt lenget, akkor az egész a versenyzőn csapódik le…” – mondta Marko a Servus TV-nek nyilatkozva.

„Minden információt megkapunk a kijelzőn, de ezúttal nem volt semmi. Aztán volt az az egy másodperc, amikor a felettese azt mondta a sportbírónak, hogy lengessen sárgát. Ő pedig hirtelen felvette a másodikat is, amikor Verstappen elhaladt.”

„Véleményem szerint ez abszolút nem professzionális, és elfogadhatatlan! Egyik versenyzőt sem kellett volna büntetni.”

A futam előtt egyébként Christian Horner is bírálta az FIA-t, „szélhámosnak” nevezve a sportbírót. Ezen kijelentéséért később figyelmeztetésben részesítették a stewardok, Horner pedig elnézést kért.

Verstappen végül a 7. helyről rajtolva 2. lett a Katari Nagydíjon, és a leggyorsabb kört is megfutotta, Hamilton így győzelme után 8 pontra tudta csökkenteni a hátrányát a tabellán.

„A mi részünkről abszolút kárminimalizálásról szólt ez a verseny” – magyarázta a szakember.

Hirdetés

„Max viszonylag gyors volt Hamilton mögött, de addigra már 6 másodperces lemaradásban volt, és nagyobb terhelést kellett kifejtenie a gumikra. Ha Max támadott volna, Hamilton mindig rá tudott volna kontrázni. Viszont megmutattuk, hogy a versenytempónk lényegesen jobb volt, mint az időmérős teljesítményünk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Marko: Elfogadhatatlan Verstappen rajtbüntetése!
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa
Marko elárulta, mikor dönt Perez sorsáról a Red Bull
Sainz győzelmi esélyekben bízik, de óvatosságra int

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!