Verstappent 5 rajthellyel sorolták hátrébb a Katari Nagydíj rajtrácsán, miután kiderült, hogy a szombati időmérő edzés utolsó perceiben nem lassított kellőképp a dupla sárga zászlós jelzésnél.
A versenybírók indoklásából ugyanakkor kiderült, bár a 16.6-os zászlós pontnál valóban dupla sárga zászlót lengettek, az FIA erre szolgáló rendszerében nem volt jele a veszélynek, így sem a csapatok nem kaptak jelzést a monitorokon, sem pedig a versenyzők a kormányukon.
Helmut Marko szerint elfogadhatatlan, ami történt.
„Érthetetlen, hogy az FIA nem tudja irányítása alá vonni a teljes jelzőrendszert… Ha a digitális rendszert hirtelen nem használják tovább, majd egy tapasztalatlan sportbíró előbb egy zászlót, majd kettőt lenget, akkor az egész a versenyzőn csapódik le…” – mondta Marko a Servus TV-nek nyilatkozva.
„Minden információt megkapunk a kijelzőn, de ezúttal nem volt semmi. Aztán volt az az egy másodperc, amikor a felettese azt mondta a sportbírónak, hogy lengessen sárgát. Ő pedig hirtelen felvette a másodikat is, amikor Verstappen elhaladt.”
„Véleményem szerint ez abszolút nem professzionális, és elfogadhatatlan! Egyik versenyzőt sem kellett volna büntetni.”
A futam előtt egyébként Christian Horner is bírálta az FIA-t, „szélhámosnak” nevezve a sportbírót. Ezen kijelentéséért később figyelmeztetésben részesítették a stewardok, Horner pedig elnézést kért.
Verstappen végül a 7. helyről rajtolva 2. lett a Katari Nagydíjon, és a leggyorsabb kört is megfutotta, Hamilton így győzelme után 8 pontra tudta csökkenteni a hátrányát a tabellán.
„A mi részünkről abszolút kárminimalizálásról szólt ez a verseny” – magyarázta a szakember.
„Max viszonylag gyors volt Hamilton mögött, de addigra már 6 másodperces lemaradásban volt, és nagyobb terhelést kellett kifejtenie a gumikra. Ha Max támadott volna, Hamilton mindig rá tudott volna kontrázni. Viszont megmutattuk, hogy a versenytempónk lényegesen jobb volt, mint az időmérős teljesítményünk.”