Gasly 2019-ben fél szezont versenyezhetett csak végig a Red Bull Racingnél, teljesítményével ugyanis nem voltak elégedettek, így visszaküldték őt a Toro Rossóhoz.
A fiatal pilóta azóta szinte szárnyakat kapott: három dobogós eredményt is szerzett a faenzai istállónál, tavaly, Monzában pedig első győzelmét is megszerezte.
Most, hogy Gasly a múlt hétvégi Azeri Nagydíjon a 3. helyen ért célba, természetesen a Red Bull tanácsadóját, a mindig kritikus Helmut Markót is megkérdezték teljesítményéről.
„Az AlphaTaurinál tökéletesen passzol a csomag. Ez a kombináció remekül összeállt. És van vele egy szerződésünk, ami mét 2 további évre érvényes. Nem tudom, hogy a Renault-val kapcsolatos hírek honnan erednek” – mondta a szakember az Auto Motor und Sport című lapnak.
„Gasly ideális nagykövet az AlphaTauri számára is divatos franciaként. Emellett pedig a teljesítménye az autóban is erős. A bakui versenyen volt némi teljesítménycsökkenése az autójának, szóval az, hogy sikerült maga mögött tartania Leclerc-t, igazán nagyszerű eredmény volt számára.”
Arra a kérdésre, hogy az elmondottak alapján akkor nem kell arra számítani, hogy Gasly visszakerül a Red Bull Racinghez, Marko kifejtette: „Ez a kérdés jelenleg nincs napirenden.”
„Nagyszerű versenyzőkkel rendelkezünk. Pedig már annyiszor írták, hogy nincsenek utódjaink… De Vips nyer a Forma-2-ben, ha az autó is bírja. Lawson abszolút ott van az elejében. Csak egy 10 másodperces büntetéssel lehet hátrébb küldeni. Szóval rengeteg tehetségünk van házon belül, akik a Red Bullnál akarnak versenyezni.”
Marko ugyanakkor beszélt arról is, Sergio Perez remek munkát végez jelenleg, így egyelőre nem kell attól tartania, hogy év végén elveszíti az ülését.
Arra a felvetésre, hogy Perez nyilvánvalóan ragaszkodni fog majd a Red Bull üléséhez jövőre is, a tanácsadó kifejtette: „Igen, ráadásul remekül beilleszkedett a csapatba. Nagyon jó csapatjátékos.”
„A versenytempójára számítottunk. Az időmérőkön az elvárásokon alul teljesített. De ez is fejlődik szépen lassan. Monte-Carlóban például jobb kört futhatott volna. De nem jól álltunk hozzá. Szerettünk volna a biztonságra menni az első szett gumival, a második garnitúrával pedig támadni. De Monte-Carlóban és Bakuban is közbeszólt a piros zászló. Szóval fordítva kellett volna: elsőre futni egy szupergyors kört, aztán majd meglátjuk…”