Friss hírek

Marko: Ha Perez jobban rajtol, Hamilton őt is kiüti

A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko továbbra is úgy gondolja, jelenleg ők rendelkeznek a legütőképesebb csomaggal, így minden okuk megvan arra, hogy optimistán várják a bajnokság soron következő versenyeit. A szakember viszont dühös kissé, amiért Max Verstappen nem tudta tovább növelni előnyét az összetettben.

Az energiaital-gyárosok jó eséllyel pályáztak a kettős győzelemre a múlt hétvégi Azeri Nagydíjon, Max Verstappen azonban 5 körrel a leintés előtt defektet kapott és kiesett.

A bakui versenyt végül Sergio Perez nyerte meg, így a Red Bull 26 pontra növelte előnyét a konstruktőri versenyben.

Helmut Marko viszont kissé csalódott, mert nem sikerült kihasználniuk Max Verstappennel azt, hogy a Mercedes gyenge hétvégét teljesített Azerbajdzsánban.

„Szerencsére nem olyan súlyosak a károk, mert Verstappen egy olyan helyen balesetezett, ahol kicsit szélesebb a pálya, így valamivel nagyobb bukótere volt. De nem is ez a lényeg. Azon a ponton a Red Bull az első és a második helyen volt, és remek pozíciókban voltunk Gaslyval és Tsunodával is. Verstappen 15 pontra növelhette volna előnyét Hamiltonnal szemben” – magyarázta a szakember az Auto Motor und Sport című lapnak.

„Fájdalmas dolog ez. Mi voltunk a legjobb kombináció: autó és versenyző. De csak 4 pont az előnyünk. Ez nem tükrözi az erősségünket. Azzal a szerencsével, amilyen a Mercedesnek van, minden egyes pontnak örülnie kell.”

Marko kifejtette, természetesen Verstappen kiesése után tartottak attól, hogy Hamilton győz Bakuban.

„Nagyon aggódtunk, és nagyon megalapozott is volt ez az aggodalom. De hála az égnek Perez kerekei kipörögtek az újraindításnál. Ha jobban rajtol, Hamilton vele együtt szállt volna el. Szerencse a szerencsétlenségben.”

A Red Bull kétségkívül jobb csomaggal rendelkezett az utcai pályákon, mint a Mercedes, az azonban nemrég eldőlt, hogy az F1 mezőnye idén nem látogat el Szingapúrba, ahol az energiaital-gyárosok ugyancsak favoritok lehettek volna. Marko elárulta, emiatt változtatniuk kell a fejlesztési terveiken – annak viszont örülnek, hogy viszonylag hamar kiderült, nem lesz futam Szingapúrban.

„Bakuban és Monacóban a miénk volt a leggyorsabb autó. És más pályákon is. Barcelonában talán nem voltunk olyan jók, de az főleg a gumikopásnak volt köszönhető. De alapvetően a miénk a gyorsabb csomag. És nem beszélünk olyan sokat a hibákról sem – és nem is igazán követjük el őket.”

„Gyorsak vagyunk. Szingapúr viszont kiesett. Ez egy nagyon fontos dolog a fejlesztések szempontjából. Szingapúr ugyanis valami egészen mást követel, mint a többi pálya. Csupán egy lassú pálya maradt, a budapesti. De az sem olyan lassú, mint Szingapúr. Hála az égnek korán kiderült, hogy elmarad a verseny, így ennek megfelelően alakíthatjuk a fejlesztéseket.”

„Természetesen a szingapúri olyan pálya lett volna, mely feküdt volna nekünk. De ez van.”

Miközben a riválisok az Azeri Nagydíjon már bevetették idei második erőforrásaikat, a Red Bull még Bakuban is az első V6-osokat használta, és várhatóan Franciaországban kerülnek majd be az új aggregátok a versenyautóba. De még ez sem biztos.

„Igyekszünk minél tovább használni az első motort. Most, hogy a Red Bull Racingnél nem jelentkeztek a fáradtság, vagy lóerőcsökkenés jelei, marad ez a hozzáállás. Gasly teljesítménycsökkenését pedig vizsgálják Sakurában. Ha kiderül valami, ami hatással lesz a Red Bull motorjaira is, akkor persze felülvizsgáljuk a dolgokat, és az befolyásolná a további terveket.”

A Forma-1 mezőnye jövő hétvégén újra egy épített, szokványosnak mondható pályán, a franciaországi Le Castellet-ben szerepel majd.

„A franciaországi is egy atipikus pálya, mert ilyen pályafelület nincs máshol, és speciális kanyarok vannak rajta. Azzal az attitűddel érkezünk meg oda, hogy mindenhol gyorsan kell lennünk.” 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!