Friss hírek

Marko kitüntetné azokat, akik az isztambuli pálya aszfaltozását végezték

ISTANBUL, TURKEY - NOVEMBER 14: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 on track during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Turkey at Intercity Istanbul Park on November 14, 2020 in Istanbul, Turkey. (Photo by Kenan Asyali - Pool/Getty Images)
Ki kellene tüntetni azokat, akik a Forma-1-es Török Nagydíjnak otthont adó isztambuli versenypálya aszfaltozását végezték az elmúlt évben – ezt mondta a Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko, aki döbbenetesnek tartja, hogy a világ legjobb versenyzői mennyit panaszkodtak a csúszós aszfaltcsík miatt.

Törökország többévnyi kihagyás után tavaly ismét Forma-1-es versenyt rendezhetett, a koronavírus-járvány miatt jócskán átalakított versenynaptárban ugyanis szükség volt beugró helyszínekre.

Az isztambuli versenypálya pedig parádés versenyzést produkált: az időmérő és a vasárnapi futam is elképesztő izgalmakat tartogatott, az esős körülmények pedig csak fokozták azokat. A pole pozíciót Lance Stroll szerezte meg, a futamon pedig nagyszerű teljesítményt nyújtva Lewis Hamilton győzött, és megszerezte pályafutása hetedik világbajnoki címét.

A Red Bull versenye nem alakult jól, habár a csapat szinte egész hétvégén dominált: Max Verstappen hibázott a futamon, és csak a 6. helyen ért célba, Helmut Marko mégis azt mondja, az év versenye volt a törökországi!

„Kitüntetném azokat, akik Isztambulban az aszfaltozást végezték! Egyszerűen nem értem, a világ legjobb versenyzői hogyan mondhatják azt, hogy vezethetetlen! Voltak szenzációs felvételek. És minden versenyzőt ugyanúgy érintett” – mondta Marko a Motorsport.com című lap német kiadásának adott exkluzív interjújában.

„A csúszós aszfalton a Williams nem csúszkált jobban, mint a Mercedes, mivel egész egyszerűen nem volt tapadás. Számomra ez óriási pillanat volt. És ott voltak még az olyan pályák, mint Mugello vagy Portimao. Rajongói szemmel, illetve az én szememmel ezek igazi versenyzést produkáltak.”

Arra a felvetésre, hogy a világ legjobb versenyzőit azért mégsem azért fizetik, hogy 30 km/órás sebességgel csúszkáljanak át az utolsó kanyaron, Marko kifejtette: „Először is a versenyzők annyi fizetést kapnak, hogy ezt azért ki kell bírniuk. Másrészt mindenki számára ugyanolyanok voltak a körülmények.”

„Isztambulban mi voltunk a nagy vesztesek. Minden edzésen domináltunk, a Q1-ben és a Q2-ben is. És aztán jött egy csapat, mely optimalizálta a leszorítóerőt és megszerezte a pole-t. Verstappen részéről ez volt az egyetlen verseny az elmúlt idényben, amelyen türelmetlenné vált…”

Fotó: Red Bull Racing

Marko azt mondja, ők sem voltak a helyzet magaslatán, hiszen egyrészt elrontották Verstappen első szárnyának beállítását, másrészt a bokszutcában sem tudtak annyira remekelni, mint az év nagy részében. Ennek persze megvoltak az okai is.

„Általában mi vagyunk a bokszutca bajnokai, de a döntő kiállásnál nem jött össze, mivel három szerelőnk koronavírus miatt nem lehetett ott, a cserék pedig nem teljesítettek olyan jól: ha jól emlékszem, 1,8 másodperc helyett 3,7 másodpercbe telt a kiállás. Így került Max Perez mögé.”

„Ennek viszont semmi köze a pályához és a tapadáshoz, a mi saját hibáink, illetve Verstappen hibája vezetett a kudarchoz. Az a hiba, hogy elrontottuk az első szárny beállításait, véleményem szerint nem volt döntő tényező. Ha Max Perez elé jött volna vissza, fél szárnnyal is megnyerte volna a futamot.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További hírek

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!