Leclerc idén ötödik szezonját kezdte meg a Ferrarinál, és miután tavaly az ígéretes kezdés után végül alulmaradt Max Verstappennel szemben a világbajnoki címért folyó küzdelemben, idén természetesen abban bízott, hogy újra megmérkőzhet a hollanddal, és akár le is győzheti.
A Ferrari viszont a várakozásokon alul kezdte a 2023-as szezont, Leclerc pedig három verseny alatt mindössze 6 pontot szerzett, és jelenleg az egyéni tabella 10. helyét foglalja el. Az olasz sajtóban pedig már megindultak a találgatások a fiatal pilóta jövőjéről, mert állítólag „nyílt titok”, hogy tárgyalásokat folytat a Mercedesszel.
Leclerc szerződése hivatalosan 2024 végéig szól a maranellóiakkal, jó eséllyel azonban kontraktusában van egy záradék, mely lehetővé teszi számára, hogy idő előtt távozzon – erről Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója beszélt.
„Az efféle, teljesítménnyel kapcsolatos záradékok megszokottak manapság” – mondta a szakember a német Sport1 kérdésére. „Lényegében leszögezik, hogy a versenyzőnek a szezon egy bizonyos pontján – általában a nyár végén – egy bizonyos mennyiségű ponttal kell rendelkeznie ahhoz, hogy a szerződése automatikusan megújuljon.”
„Ha ez nem így van, mindkét félnek lehetősége van a felmondásra. Ez az oka annak is, hogy Sebastian Vettel 2015-ben olyan könnyen átigazolhatott a Ferrarihoz.”
De a Ferrari másik pilótájával, Carlos Sainzccal kapcsolatban is napvilágra láttak pletykák nemrég: egyesek szerint ő lehet az F1-be 2026-ban megérkező Audi egyik kiszemeltje.
„Manapság már szinte bárki felrakhat valamit az internetre” – fogalmazott Helmut Marko, aki nem érti, Sainzcal miért akarna szerződést bontani a Ferrari.
„Miért szakítana a Ferrari Carlosszal? Ennek nincs értelme. Carlos remek munkát végez. A Ferrarinak vannak más problémái, minthogy Sainzon gondolkodjon…”