A Red Bull tavaly Max Verstappen révén megnyerte az egyéni világbajnoki címet, meg a konstruktőrök között a Mercedes győzedelmeskedett. A 2022-es évre viszont jelentősen megváltoztak a száguldó cirkusz szabályai, így nehéz megmondani, hogyan alakulnak majd az erőviszonyok a jövő hétvégén kezdődő világbajnokság során.
Helmut Marko persze optimista, és szerinte az is izgalmassá teheti a szezont, hogy a csapatok eltérő filozófiák mentén építették meg 2022-es versenyautóikat.
„Senki sem tudja, ki mennyi üzemanyaggal körözött. Úgy tűnik, hogy rajtunk és a Mercedesen kívül a Ferrari is elöl lehet” – mondta a szakember az Oe24.at című osztrák lapnak az első kollektív teszten látottakkal kapcsolatban. „Ezek az autók nehezek, de elképesztően gyorsak. Izgalmas látni azt, hogy a csapatok hogyan interpretálták az új szabályokat. A Mercedesnek például teljesen más a koncepciója, mint a miénk.”
Marko hozzátette, egyáltalán nem mutatták még ki a foguk fehérjét, és rengeteg fejlesztéssel készülnek a 2022-es szezonra.
„Ez így van. Még messze vagyunk a minimumsúlytól, és jönnek új alkatrészek is” – fogalmazott Marko, aki egy korábbi interjúban elismerte, a versenyautó súlyával küszködnek a leginkább, autójuk ugyanis nehezebb, mint a 795 kg-os minimumsúly.
A Red Bull tanácsadója mindenkit nyugalomra intett, a barcelonai teszten látott köridők egyáltalán nem mérvadóak.
„Nem vagyunk fél másodperces hátrányban. Kemény gumikat használtunk, miközben a Mercedes kettővel lágyabb abroncsokat. De kíváncsian várom a következő tesztet!”
A Forma-1 csapatai ezen a héten három napot tesztelnek majd Bahreinben, a világbajnokság pedig ugyanezen a helyszínen rajtol el március 20-án.