Max Verstappen pályaelhagyása a szezonnyitó Bahreini Nagydíj kulcsmomentuma volt, a holland versenyző ugyanis a pálya 4-es kanyarjában, Lewis Hamilton előzése közben szélesítette ki az aszfaltcsíkot.
Verstappen előzése a versenyfelügyelők szerint nem volt szabályos, így vissza kellett engednie maga elé a Mercedes versenyzőjét, aki így meg is tudta nyerni az év első futamát.
Az ügy azért kavart nagy port, mert a verseny első felében a Mercedes versenyzői számos alkalommal kiszélesítették a pálya ezen részét, több tizedmásodpercet nyerve körönként.
„Mi túl szigorúan interpretáltuk a szabályokat” – mondta Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója a Formel1.de című lapnak.
„És aztán rákérdeztünk a versenyirányításnál: ’Helló, a Mercedesek folyamatosan kiszélesítik a pályát, és 2 tizedet nyernek vele. Mi is megcsinálhatjuk ezt? És jött a bizonytalan válasz: ’Ami azt illeti, nem’. És aztán felmerült a figyelmeztető zászlójelzés kérdése is Hamilton esetében, mivel sokkal gyakrabban csinálta ezt meg.”
Marko azt mondja, semmi értelme már a történteken rágódni, ugyanakkor nem érti, miért hagynak a pálya azon részén akkora bukóteret, lehetőséget adva ezzel a versenyzőknek a jogtalan előnyszerzésre.
„Már megtörtént, teljesen szükségtelen volt. Bőven van ott hely. Tegyenek oda egy falat, és ennyi. Ha nekimész, összetöröd az autódat.”
„Nem értem, miért van ennyi bukótér a pályákon, és miért nem tesznek oda falat.”