Jules Bianchi balesete volt a legfontosabb téma az Orosz Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján – a jelenlévők közül mindenki, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Jenson Button, Daniil Kvyat, Felipe Massa és Adrian Sutil is lesújtva beszélt a Szuzukában történtekről.
Jules Bianchi balesete volt a legfontosabb téma az Orosz Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján – a jelenlévők közül mindenki, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Jenson Button, Daniil Kvyat, Felipe Massa és Adrian Sutil is lesújtva beszélt a Szuzukában történtekről.
Bianchi továbbra is kritikus állapotban fekszik a jokkaicsi kórházban, miután súlyos fejsérüléseket szenvedett a Japán Nagydíj múlt vasárnapi futamán.
Azóta kiderült, a francia versenyzőnek kiterjedt agysérülése van, és nem tudni, mennyi esély van a gyógyulására.
Bianchi balesete a teljes F1-es közösséget megrázta, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csütörtöki sajtótájékoztatóján pedig a versenyzőknek bizony szembesülniük kellett a történtekkel kapcsolatos kérdésekkel is.
„Életem legszörnyűbb versenye volt” – mondta szomorúan Felipe Massa.
„Rosszabb volt, mint az a verseny, ahol én megsérültem, hiszen abból semmire sem emlékszem. Úgyhogy ez volt életem legrosszabb futama. Annyira nehéz minden nap Jules-re gondolni…”
„Mindannyiunk számára nehéz nap volt ez – holnap talán valamivel könnyebb lesz, mivel már újra munkába állunk. Legalább lesz, ami leköti a gondolatainkat.”
Fernando Alonso, a Ferrari kétszeres világbajnoka szerint igenis meg kellene fontolni a zárt pilótafülkék bevezetését a Forma-1-ben.
„Egyet kell értsek azzal, hogy legalább meg kell vizsgálnunk és tesztelnünk kell ezt a megoldást” – mondta a spanyol.
„2014-et írunk, megvan a technológia, vannak repülőgépek és rengeteg olyan vívmány, ami jól működik – szóval miért ne gondolkodhatnánk el ezen?”
„Az elmúlt években a legnagyobb balesetekben mindig fejsérülések keletkeztek, ez pedig azt mutatja, hogy ebben a tekintetben talán van még hová fejlődni a biztonságot illetően.”
„2012-ben Spában én is meghalhattam volna az 1-es kanyarban, ha 10 centiméterrel közelebb kerül a fejemhez a másik autó. Ha elérhető a technológia, és megvan rá a lehetőség, én nem vagyok a zárt pilótafülkék ellen.”
Egyetértett Alonso gondolataival a spanyol korábbi csapattársa, Massa is, aki még 2009-ben, a Magyar Nagydíj időmérő edzésén szenvedett súlyos balesetet, amikor fejen találta egy rugó.
„Abszolút egyetértek Fernandóval – érdekes volna kipróbálni ezt a lehetőséget. Az én balesetemnél tökéletes lett volna. Hogy Jules balesetében milyen szerepet játszott volna, azt nem tudom.”
A címvédő Sebastian Vettel, valamint a McLaren szintén világbajnok versenyzője, Jenson Button szerint azonban alaposan meg kell fontolni, mielőtt drasztikus változtatásra szánják el magukat.
„Vegyesek az érzéseim ezzel kapcsolatban” – mondta Vettel.
„A Forma-1-es autók a sportág történetének kezdete óta nyíltkerekesek, nyitott pilótafülkések, ez az egyik különlegessége. Másfelől viszont – ahogy arra Fernando rámutatott – bőven vannak okok arra, hogy alaposan megvizsgáljuk a zárt pilótafülkék ötletét.”
Button hozzátette: „A biztonság szempontjából nyilván vannak pozitívumai a zárt pilótafülkéknek. De ez a Forma-1, az időtlen idők óta nyílt pilótafülkék vannak, szóval ez egy óriási változás lenne a sport szempontjából.”